گل ساعتی؛ گلی با خاصیت دیازپام

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گل ساعتی فشارخون را کاهش داده و برای درمان بی خوابی مانند دیازپام اثربخش است و برای آرامش کودکانی که فعالیت بیش از حد دارند موثر است.
۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۱ کد : ۳۷۰۱۹ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس حسین راغ آرا گفت: گل ساعتی که با نام گل ساعت نیز شناخته می شود، گیاهی با طبیعت گیاه گرم و خشک است که از گل و اندام های هوایی گیاه در طب گیاهی استفاده می شود.
گل ساعتی؛ گلی با خاصیت دیازپام

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که این گیاه آرام بخش، مسکن و خواب آور است و برای رفع تشنج از آن استفاده می شود ، افزود: برای رفع استرس و اضطراب اثر بسیار خوبی دارد و برای رفع لرزش افراد سالخورده یک قاشق مرباخوری از گیاه در یک لیوان آب به صورت دم کرده استفاده می شود.

مهندس راغ آرا ادامه داد:گل ساعتی فشار خون را کاهش داده و برای درمان بی خوابی مانند دیازپام اثربخش است و برای آرامش کودکانی که فعالیت بیش از حد دارند موثر است.

 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این‌که برای رفع سرگیجه، سردرد و درمان حالت افسردگی از این گیاه استفاده می شود ، بیان کرد: برای رفع عوارض یائسگی و گرگرفتگی اثرات مفیدی دارد، نشستن در دم کرده گل ساعتی برای درمان بواسیر اثرات درمانی دارد و برای تقویت قوه بینایی اثربخش است.

 وی در مورد میزان مصرف این گیاه یادآور شد: روزی دو نوبت به میزان 0/۵تا 1 گرم مصرف می شود.

همچنین مصرف بیش از حد مجاز ایجاد خواب آلودگی می کند، در زمان بارداری و شیردهی نباید استفاده شود و مصرف آن برای کودکان زیر ۳سال منع شده است.