انتشار هشتاد و هفتمین شماره نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران

پژوهشکده برق جهاددانشگاهی شماره دوم از سال نوزدهم «نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران، الف- مهندسی برق» را منتشر کرد.
۱۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۶ کد : ۳۶۶۳۱ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده برق جهاددانشگاهی، این پژوهشکده شماره دوم از سال نوزدهم «نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران، الف- مهندسی برق» را منتشر کرد.
انتشار هشتاد و هفتمین شماره نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران

در این شماره مقالاتی با عناوین‌ «ساختار جدید کلیدزنی نرم در مبدل DC/DC با ضریب بهره ولتاژ بالا و راندمان مناسب در توان انتقالی بالا»، «طراحی و پیاده‌سازی کنترل‌کننده فازی مد لغزشی برای کنترل حرکت یک میز لرزه الکتریکی با استفاده از فیلتر کالمن توسعه‌یافته تطبیقی»‌، «یک روش ترکیبی پیش‏بینی احتمالاتی بلند‌مدت بار خالص شبکه با در نظر گرفتن اثر توان تولید‌شده توسط منابع انرژی تجدیدپذیر در شبکه‌های هوشمند»‌ و «مدل‌سازی افزاره بدون پیوندی سیلیکون روی عایق نانومقیاس پیشنهادی جهت بهبود مشخصات حالت ماندگار و فرکانسی» در حوزه مهندسی برق انتشار یافته است.

از دیگر عناوین مقالات این شماره از نشریه می‌توان به «ارائه مدولاتور عرض پالسی مبتنی بر جهش فرکانس با هدف کاهش اسپور در مبدل‌های کلیدزنی باک»، «کاهش تلفات الکتریکی مبدل چندسطحی مدولار خازن شناور در کاربرد محرکه الکتریکی»، «بهبود پایداری گذرای مبدل متصل به شبکه هنگام افت ولتاژ شدید با تکنیک امپدانس مجازی» و «طراحی سیستم مخابراتی تغذیه شده بی‌سیم با برداشتگر انرژی غیرخطی» اشاره کرد.

بیست نفر از استادان، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه ­های تهران، اصفهان، بیرجند، گیلان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف­آباد و موسسه آموزشی صفاهان تألیف مقالات این شماره از نشریه را عهده‌دار بوده‌اند.

همچنین داوری این مقالات توسط  34 نفر از استادان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام شده است.

علاقمندان به کسب اطلاعات تکمیلی در مورد این شماره از نشریه می‌توانند به سایت اینترنتی نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران به نشانی http://ijece.org مراجعه کنند.