مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد:

بهبود بواسیر با بلسان مکی

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: بلسان مکی مقوی اعصاب بوده، برای تقویت دید چشم مفید است، برای تسکین درد مفاصل، درمان زخم ها، درد دندان، درد سیاتیک و نقرس از آن استفاده می شود و برای بیماری بواسیر نیز بسیار اثربخش است.
۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۰ کد : ۳۵۴۷۶ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس حسین راغ آرا گفت: بلسان مَکی با نام‌های دیگر روغن بلسان، بَلسان و بَلسم مکی، گیاهی است با طبیعت گرم و خشک که مقوی اعصاب بوده و برای تقویت دید چشم مفید است.
بهبود بواسیر با بلسان مکی

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این که بلسان مکی برای بیماری های لقوه، کزاز، صرع، سرگیجه، رعشه و سستی بدن بسیار مفید و مؤثر است، افزود: از این گیاه برای تسکین درد مفاصل، درمان زخم ها، درد دندان، درد سیاتیک و نقرس از آن استفاده می شود و مصرف آن برای سنگینی گوش و ترمیم شنوایی مفید است.

مهندس راغ آرا ادامه داد:  این گیاه برای رفع ضعف طحال، کبد، کلیه و مثانه کاربرد دارد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این که این گیاه برای بیماری بواسیر نیز بسیار اثربخش است، بیان کرد: مقدار یک گرم بلسان با 1۵گرم دم کرده زوفا برای درد سینه و سرفه های سخت اثربخش است.

میزان مصرف: میزان خوراک آن روزانه 2تا 2/5 گرم می باشد.