۸۰درصد فرستنده‌های رادیویی محصول جهاد دانشگاهی است

۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۷ کد : ۳۴۹۲۴ تاپ خبر پژوهشی
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اعلام کرد: بیش از ۸۰درصد فرستنده‌های رادیویی در کشور تولید جهاد دانشگاهی است.
۸۰درصد فرستنده‌های رادیویی محصول جهاد دانشگاهی است

محمدرضا پورعابدی در برنامه "صبح وگفتگو" رادیو گفت‌وگو ضمن گرامیداشت روز جهاد دانشگاهی اظهار کرد: ما همواره زمینه‌ای را برای کارورزی دانشجویان ترتیب داده‌ایم تا بعدها مسئولیت و کارهای سخت و حرفه‌ای را اجرایی کنند.
وی افزود: حوزه پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در دفاع مقدس، از رزمندگان پشتیبانی دانش بنیان داشت و سپس در دوران توسعه، سعی کرد الگوسازی‌های خوبی در حوزه پژوهش و فناوری داشته باشد.
پورعابدی تصریح کرد: در گذشته نیازهای کشور از خارج تامین می‌شد و ارز زیادی را مصرف می‌کرد و لذا جهاد دانشگاهی تلاش کرد این نیازها را بومی کند.
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی مثال بارز این ادعا را مسئله ناباروری دانست که زوج‌ها در گذشته برای درمان آن به خارج کشور می‌رفتند که امروز به همت جهاد دانشگاهی، مسئله ناباروری کلا در کشور حل شده است.
به گفته پورعابدی، مراکز درمانِ ناباروری ایران با بهترین‌های خارجی رقابت می‌کند و از طرفی موجب ممانعت از خروج ارز شده و حتی ارز آوری داشته است.
وی افزود: بیش از 80درصد فرستنده‌های رادیویی در کشور تولید جهاد دانشگاهی است.
پورعابدی به رادیو گفت‌وگو، گفت: همچنین سیستم رانش قطار ملی که امسال رونمایی شد، کار دست تلاشگران در جهاد دانشگاهی بوده است که یکی از سیستم‌های های-تک می‌باشد.
وی تصریح کرد: جهاد حرفه‌ای تر از گذشته سعی دارد ماموریت‌های ملی را متقبل شود و در برخی حوزه‌ها که توانمندی داخلی وجود دارد، به باور و توان داخلی مشکلات کشور را شناسایی نماید و راه حل‌های فناور محور برای آن ارائه شود.
پورعابدی همچنین درباره وابستگی‌های جهاد دانشگاهی به وزارت علوم در حالیکه در اصل نهادی غیر دولتی است، سخن گفت و افزود: فرهنگ و باور ما می‌توانیم هر کجا شکل گرفته است، شاهد شکوفایی و پیشرفت بوده‌ایم.
وی در عین حال به مشکلات جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: هر کجا بسترهای لازم در اختیار ما قرار گرفته، سرعت کار ما بیشتر شده است.
پورعابدی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از ابتدا جوانانی را به خود دیده است که سوالاتی مبنی بر نبود فناوری در کشور در ذهن داشتند و درباره واردات بسیاری تکنولوژی‌ها دغدغه مند بودند.
وی همچنین استقلال سیاسی و اقتصادی را در گرو باور به توان داخلی دانست و افزود: چنین باوری مسائل و مشکلات را حل کرده است.