رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اظهار کرد:

اجرای بیش از ۱۲ طرح پژوهشی و ۳ طرح فناورانه در یکسال گذشته / تدوین و اجرای طرح های مختلف در راستای حمایت از بخش کشاورزی گیاهان دارویی

/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی(۱۴۵)/
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۱ کد : ۳۴۸۱۳ تاپ خبر پژوهشی
دکتر رضا غفارزادگان رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی عنوان کرد: ارتقای جایگاه پژوهشکده گیاهان دارویی در کشور و همچنین آشنایی عموم مردم به مقوله گیاهان دارویی و فرآورده های آن از جمله اهداف این پژوهشکده در مدت یکسال اخیر بوده است.
اجرای بیش از ۱۲ طرح پژوهشی و ۳ طرح فناورانه در یکسال گذشته / تدوین و اجرای طرح های مختلف در راستای حمایت از بخش کشاورزی گیاهان دارویی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، دکتر رضا غفارزادگان رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی ضمن تشریح فعالیت های مهم گیاهان دارویی در طول یکسال گذشته از انجام سه طرح فناورانه که منجر به تولید سه داروی آنتی بیوتیک دامی بر پایه گیاهان دارویی، پنج آفت کش گیاهی و همچنین چهار مکمل ورزشی بر پایه گیاهی خبر داد و گفت این طرح های کارفرمایی جز طرح های فناورانه جهاددانشگاهی محسوب می شود که در آینده ای نزدیک و با تولید انبوه کشور از مزایای آن بهرمند خواهد شد.

وی عنوان کرد: علاوه بر طرح های فناورانه، پروژه های مهم دیگری در پژوهشکده نیز انجام گردیده است که از مهم ترین آن‌ها می توان به تولید پنج استاندارد دارویی استراتژیک در صنعت داروسازی کشور نام برد که در نهایت برای نخستین بار موفق به اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو به منظور استفاده و تولید برای استانداردسازی داروها شد.

دکتر غفارزادگان با اشاره به اخذ مجوز دمنوش های گیاهی جدید با نشان تجاری ایمپوهرب، تصریح کرد: در آینده ای نزدیک این دمنوش ها به کشورهای مختلفی از جمله امریکا، اتریش، روسیه و بحرین صادر خواهند شد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته برای نخستین بار توانستیم داروی گیاهی مجوزدار کشور در زمینه ترک اعتیاد را تولید و عرضه نماییم که با رایزنی هایی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته ایم مقرر شده است این داروی گیاهی در کمپ های اعتیاد مورد مصرف قرار گیرد.

وی همچنین گفت: تا انتهای سال جاری، سه داروی گیاهی دیگر در زمینه های کنترل قند خون در دیابت نوع دو ، کمک به بهبود کیفیت خواب و کمک به تنظیم سطح کلسترول و تری گلیسیرید به سبد محصولات پژوهشکده اضافه خواهد شد.

دکتر غفارزادگان تصریح کرد: در سال گذشته در حوزه ترویج استفاده از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و همچنین شناسایی گونه های گیاهان دارویی و نحوه استفاده از آن ها، دو محصول دایره المعارف گیاهان دارویی و همچنین نرم افزار بانک اطلاعات گیاهی توسط پژوهشگران پژوهشکده تهیه شده که قابل استفاده برای عموم مردم و متخصصان است.

وی اظهار کرد: به منظور حمایت از بخش کشاورزی گیاهان دارویی، درصدد راه اندازی اولین کلینیک تخصصی گیاه پزشکی جهاددانشگاهی و همچنین ایجاد غرفه ای به منظور فروش مستقیم محصولات کشاورزی گیاهان دارویی به عموم مردم تا پایان سال جاری هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیت عظیم حوزه کشاورزی گیاهان دارویی و با وجود گروه های پژوهشی کشت و توسعه گیاهان دارویی و همچنین بیوتکنولوژی گیاهان دارویی و مساعدت دفتر کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی بتوانیم در سال جاری طرح های فناورانه جدید در زمینه کشت گیاهان دارویی انجام دهیم.

کلید واژه ها: پژوهشکده گیاهان دارویی چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی