۸۰ هزار مراجعه روزانه به پایگاه اطلاعات علمی جهاددانشگاهی / استخراج شاخص‌ها بومی برای رتبه‌بندی و ارزیابی علم و فناوری در کشور

/ جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی (۹۷)/
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۴ کد : ۳۴۵۲۷ تاپ خبر پژوهشی
مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی در برنامه‌های آتی خود درنظر دارد تا نسبت به استخراج شاخص‌ها بومی در جهت رتبه‌بندی و ارزیابی علم و فناوری در کشور و همچنین ارائه خدمات تخصصی در جهت ارتقاء توان تخصصی محققان، مراکز علمی و نشریات در عرصه ملی و بین‌المللی و براساس استانداردها و شاخص‌های متداول بین‌المللی فعالیت کند.
۸۰ هزار مراجعه روزانه به پایگاه اطلاعات علمی جهاددانشگاهی / استخراج شاخص‌ها بومی برای رتبه‌بندی و ارزیابی علم و فناوری در کشور

به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، همزمان با 16 مرداماه چهلو یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی که مصادف است با هفدهمین سالگرد تأسیس مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID)، این مرکز مهم‌ترین دستاوردهای شاخص یک سال گذشته خود را تشریح کرد.
این مرکز همواره تلاش کرده که با ایجاد بانک‌های اطلاعاتی با دسترسی آزاد نقش مهمی را در امر اشاعه فرهنگ تحقیق و پژوهش و انتشار عادلانه اطلاعات در تمام نقاط کشور داشته باشد. در این راستا امسال نیز برای مرکز یک اتفاق مهم دیگر نیز رقم خواهد خورد و آن تغییر اساسی تارگاه مرکز است که براساس آخرین استانداردهای روز در بخش‌های مختلف از جمله موتور جستجو، معماری داده، طراحی صفحات و امنیت و ... رونمایی خواهد شد.
به طور میانگین روزانه حدود 75 تا 80 هزار مراجعه به پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) انجام می‌شود که برنامه ریزی شده با بهره‌مندی از طریق روش‌هایی نظیر داده‌کاوی اقدام به استخراج و رتبه‌بندی مراکز علمی تخصصی به تفکیک استان‌ها را نیز انجام شود. 
گفتنی است، این مرکز به صورت ویژه قصد دارد که در برنامه‌های آتی خود نسبت به استخراج شاخص‌ها بومی در جهت رتبه‌بندی و ارزیابی علم و فناوری در کشور و همچنین ارائه خدمات تخصصی در جهت ارتقاء توان تخصصی محققان، مراکز علمی و نشریات در عرصه ملی و بین‌المللی و براساس استانداردها و شاخص‌های متداول بین‌المللی فعالیت کند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی