رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی:

کسب جایزه خوارزمی نمادی از تبلور کار تیمی در حوزه فنی و مهندسی جهاددانشگاهی است

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۶ کد : ۳۰۷۳۲ پژوهشی
رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: کسب رتبه سوم طرح «بومی‌سازی تولید صدا خفه کن داخلی خطوط تقلیل فشار گاز» توسط پژوهشگران گروه پژوهشی مواد و مرکز خدمات فنی و مهندسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تبلور کار تیمی در این حوزه بود و باید فرهنگ کار کردن به صورت تیمی را در جهاددانشگاهی تسری داد.
کسب جایزه خوارزمی نمادی از تبلور کار تیمی در حوزه فنی و مهندسی جهاددانشگاهی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر سیدعلی اکبر شمسیان در مراسم تقدیر از پژوهشگران حوزه فنی و مهندسی این سازمان که موفق به کسب رتبه سوم طرح های کاربردی جشنواره بین المللی خوارزمی شده بودند، با بیان این مطلب افزود: جهاددانشگاهی همواره سعی دارد با شناسایی مسائل کشور متناسب با ظرفیت های خود نسبت به حل آن پرداخته و ایفای نقش نماید.

وی ادامه داد: در جهاددانشگاهی هم می توان پژوهش انجام داد، هم پژوهشگر موفقی داشته باشیم و هم پژوهش هایش در جامعه تاثیرگذار باشد.

وی تاکید دارد: ماموریت حوزه پژوهشی جهاددانشگاهی با صرف تولید مقاله خوب  به اتمام نمی‌رسد بلکه این پژوهش‌ها باید مبتنی بر حل مشکلات کشور بوده و به تولید ثروت منجر شود.

فعالیت های پژوهشی در جهاددانشگاهی خراسان رضوی در راستای فعالیت‌های کاربردی است.

در ادامه، دکتر محمد علی خلیلی فر معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های پژوهشی در جهاددانشگاهی خراسان رضوی در راستای فعالیت‌های کاربردی هستند تا مردم این کاربردها را لمس کنند.

وی تصریح کرد: ترجیح فعالیت‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی بر این است تا مشکلات دستگاه‌های مختلف که در جامعه وجود دارد را با استفاده از پژوهش‌های کاربردی حل نماید.، از این رو با توجه به تحریم در واردات سایلنسرهای ایستگاه‌‌های تقلیل فشار گاز و مشکل شرکت گاز با صدای زیاد در این ایستگاه‌ها، جهاددانشگاهی خراسان رضوی به تولید سایلنسر ورود پیدا کرد.

 پروژه سایلنسر ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز در جهاددانشگاهی بر اساس نیاز واقعی کشور شروع شد.

همچنین در این مراسم، دکتر مسعود گلستانی پور، عضو هیات علمی گروه پژوهشی مواد نوین جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: پروژه سایلنسر ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز که توسط گروه پژوهشی مواد نوین این سازمان اجرا شده است، می‌تواند به عنوان یک الگو در پروژه‌های پژوهشی کشور استفاده شود.

وی بیان کرد: از ابتدا تا انتها، پروژه سایلنسر ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز بر اساس نیاز واقعی کشور در صنعت گاز شروع شد، چرا که صداهای این ایستگاه‌ها بسیار شدید بود و به واسطه این محصول، این صداها برطرف می‌شد.

 طرح تولید سایلنسر ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، گامی در جهت حل مشکل شرکت گاز بود.

در ادامه مهندس احمد مولودی مدیر گروه پژوهشی مواد نوین سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: طرح تولید سایلنسر ایستگاه های تقلیل فشار گاز، گامی در جهت حل مشکل کم شنوایی، آرتروز و مشکلات عصبی برخی از کارکنان شرکت گاز فعال در این حوزه است که به این گروه پیشنهاد شد.

وی با اشاره به این که صدای ایستگاه های تقلیل فشار گاز مشابه تیک آف هواپیما هنگام برخاستن است، ادامه داد: 2 سال طول کشید تا به دانش فنی ساخت این محصول برسیم و با معرفی به شرکت گاز استان توانستیم مجوزها را دریافت کنیم و با بازاریابی انجام شده این محصول را در حال حاضر در ۸ استان به فروش می رسانیم.

 

کلید واژه ها: گاز فشار گاز تقلیل فشار گاز ایستگاه تقلیل فشار گاز شرکت گاز جهاددانشگاهی پژوهشی جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی خراسان جهاددانشگاهی خراسان رضوی ایستگاه