بازدید نماینده مردم اراک در مجلس از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی مطرح شد

دکتر علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، دکتر علی اصغر غفاری رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی و جمعی از کارشناسان و مدیران همراه از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز بازدید کردند.
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۶ کد : ۲۹۷۸۷ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، در این بازدید که با همراهی دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی و مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی صورت گرفت، دکتر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان و هیات همراه از بخش های مختلف مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی شامل پژوهشکده گیاهان دارویی، مرکز مبدل‌ها و منابع تغذیه و مرکز فشار قوی واحد علم صنعت، نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز و مرکز بیو فارم پژوهشگاه ابن سینا، مرکز ماشین های الکتریکی خواجه نصیر و... بازدید و در جریان آخرین دستاوردهای نوآورانه جهاددانشگاهی در بخش های مختلف کشاورزی، دامی و صنعتی قرار گرفتند.
بازدید نماینده مردم اراک در مجلس از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی مطرح شد

دکتر کریمی در این بازدید با اشاره به اینکه استان مرکزی قطب صنعتی، کشاورزی و دامی در کشور است بر نقش آفرینی جهاددانشگاهی در امر توسعه استان مرکزی تاکید و یادآور شد: استان مرکزی بیش از 30 درصد شمش آلومینیوم کشور را تولید می کند و با داشتن مجموعه های عظیم صنعتی مثل آذرآب، المهدی، هپکو، ... و همچنین دارا بودن ذخایر غنی سنگ های صنعتی مثل سنگ محلات و همچنین ظرفیت های فوق العاده در زمینه کشاورزی و دامپروری می تواند به قطب نقش آفرینی جهاددانشگاهی تبدیل شود که تاکنون آن گونه که باید و شاید به این مهم توجه نشده است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بر همکاری و هماهنگی بیشتر مدیران جهاددانشگاهی با مجموعه مدیران و مسوولان استان مرکزی تاکید نمود و افزود: این آمادگی وجود دارد تا جهاددانشگاهی بخشی از توانمندی های خود را در امر تولید و تجاری سازی به استان مرکزی منتقل و متمرکز نماید تا امکان نقش آفرینی مجموعه توانمند جهاددانشگاهی را بیش از پیش در استان مرکزی شاهد باشیم.
گفتنی است، در ابتدای این بازدید دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی گزارش کوتاهی از فعالیت های حوزه پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی را ارایه و اعلام آمادگی کرد که جهاددانشگاهی بتواند در آینده در توسعه استان مرکزی در حوزه پژوهش و فناوری با همراهی مدیران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.