کتاب «روش‌های مولکولی در زیست شناسی گیاهی» منتشر شد

کتاب روش‌های مولکولی در زیست شناسی گیاهی که ترجمه ای از کتاب ارزشمند «Molecular Methods in Plant Biology» می باشد، به اهتمام و نظارت دکتر مجید قربانی نهوجی عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و با همکاری محققان دانشگاهی منتشر شد.
۲۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۶ کد : ۲۶۸۷۸ انتشار دانش
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، این کتاب روش‌های مولکولی رایج در آزمایشگاه علوم گیاهی را با زبانی شفاف ارایه کرده است و دلیل انتخاب آن کمک به رفع مشکلات دانشجویان و فعالان آزمایشگاه های زیست شناسی به جهت عدم آشنایی کافی آن‌ها با متدها و پروتوکل‌های به روز در آزمایشگاه زیست شناسی گیاهی است. علاوه بر ارزش تکنیکی، این کتاب باعث بهره‌مندی خواننده از طرز صحیح انتخاب هر آزمایش مرتبط با گونه گیاهی مورد نظر خود خواهد شد.
کتاب «روش‌های مولکولی در زیست شناسی گیاهی» منتشر شد

دکتر قربانی نهوجی عضو هیات علمی این پژوهشکده درخصوص تشریح تکنیک هایی که به عنوان روش های مولکولی در این کتاب مطرح شده‌اند و بطور وسیعی در ژنتیک گیاهی به کار می‌روند اظهار کرد: ارایه اصول بنیادی تمامی این روش ها حائز اهمیت است؛ بنابراین خواننده نیاز خواهد داشت تا به موضوعات ضروری یعنی اصول کار در آزمایشگاه‌های زیست شناسی آشنا باشد.

وی عنوان کرد: در میان منابع فارسی به ندرت کتابی را می‌توان یافت که قادر باشد به صورت مختصر و مفید همراه با توضیحات کاربردی هر روش، تمامی شیوه نامه اجرای پروتوکل‌ها را شرح دهد.

عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با اشاره به این که این کتاب با محتوای بررسی و طرح روش‌های مولکولی آزمایشگاهی کارآمد و به روز، در 15 بخش و با نگرشی کاربردی‌ در رابطه با علم مولکولی در رشته‌های مختلف زیست شناسی به ویژه در زمینه گیاهی تدوین و ترجمه شده است، افزود: با توجه به مشکلات متعدد دانشجویان در فعالیت های آزمایشگاهی، بررسی جامع روش‌های گوناگون از نقاط قوت این مجموعه به‌حساب می‌آید.

امید است که این کتاب توانسته باشد نیازهای کلی دانشجویان و مدرسان ازمایشگاهی را مرتفع نموده و منبع ارزشمندی برای محققانی باشد که از تکنیک های نوین مولکولی استفاده می‌کنند.

گفتنی است،علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «روشهای مولکولی در زیست شناسی گیاهی » را  که 160 صفحه می باشد به قیمت 25 هزار تومان از کتاب فروشی‌ها تهیه کنند.