تشریح فعالیت‌های دارویی پژوهشکده‌ی گیاهان دارویی

دکتر غفارزادگان سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، به مناسبت روز داروساز به تشریح فعالیت های این پژوهشکده در حوزه داروهای گیاهی پرداخت.
۰۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۰ کد : ۲۲۱۷۵ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، دکتر غفارزادگان ضمن تبریک پنجم شهریورماه سالروز ولادت حکیم محمدبن زکریای رازی و روز داروساز، نقش داروسازان در حوزه سلامت به ویژه در ایام بروز بیماری کرونا و همچنین ضرورت داروهای گیاهی و نقش آ ن در تامین سلامت مردم را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست.
تشریح فعالیت‌های دارویی پژوهشکده‌ی گیاهان دارویی

دکتر غفارزادگان در ادامه افزود:  سیاست پژوهشکده  گیاهان دارویی تولید داروهای گیاهی متناسب با نیاز مردم است که تا کنون این پژوهشکده توانسته است با تولید کپسول های گیاهی  لیورسیل، ملیتروپیک، سوپرپلنت، شربت نیگلاپسین و همچنین کپسول گیاهی ترک اعتیاد با نام تجاری دتوکسین که در چهلمین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی رونمایی شد، به این مهم دست پیدا کند.

وی در ادامه از تلاش این پژوهشکده به منظور گسترش سبد داروهای گیاهی خبر داد و عنوان کرد:  تا پایان سال 99 داروهای گیاهی دیگری نیز به دستاوردهای این پژوهشکده در بخش داروسازی اضافه خواهد شد.

دکتر غفارزادگان تولید استانداردهای گیاهی را بخش مهمی از فعالیت های گروه پژوهشی فارماکوگنوزی و داروسازی پژوهشکده گیاهان دارویی عنوان کرد و از رونمایی چندین استاندارد گیاهی در آینده نزدیک خبر داد.