برای مقابله با پیری این میوه را مصرف کنید

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: آلو بخارا ضد سرطان، ضد ویروس و ضد پیری است.
۰۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۰ کد : ۲۲۱۷۳ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان با اشاره به این که از نظر طب قدیم ایران، میوه شیرین آلو، سرد و تر است و نوع ترش آن سردی بیشتری دارد، گفت: مصرف آلو قبل از غذا و با فاصله، اثر بهتری دارد.
برای مقابله با پیری این میوه را مصرف کنید

حسن پویان با اشاره به خاصیت ملین و مسهلی آلو، افزود: این میوه برای تقویت عمومی بدن و رفع بی نظمی قاعدگی آثار مفیدی دارد و مصرف آن قبل از غذا برای تب های صفراوی و سردرد بسیار موثر و همچنین مصرف چند روز متوالی آن، برای رفع خارش بدن اثر بخش است و ضماد شکوفه های آن روی پیشانی و سر، سبب قطع سردرد می شود.

به گفته وی، آلو بخارا ضد سرطان، ضد ویروس و ضد پیری است و مضمضه دم کرده برگ و ریشه آلو سبب رفع ورم لوزالمعده و کرم های انگلی و تقویت لثه می شود.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین صمغ درخت آلو برای رفع سرفه و خرد کردن سنگ مثانه مفید و التیام دهنده زخم هاست، مخلوط این صمغ با سرکه رقیق شده برای رفع جوش های بدن اطفال هم بسیار مفید است.

پویان با اشاره به خاصیت ضد سرطانی و ضد ویروسی و ضد پیری این میوه، آن را حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی دانست و یادآور شد: آب آلو بخارا تب بر، صفرا بر و ضد عطش و برای گلو درد و تلخی دهان و کم خونی و خستگی فکری اثربخش همچنین برای درمان خشکی معده و رفع مسمومیت مفید است.