به صورت مجازی و با حضور ۷۴ سخنران

زمان برگزاری بیست‌ویکمین کنگره‌ی رویان اعلام شد

دبیر اجرایی بیست‌ویکمین کنگره‌ی بین‌المللی رویان گفت: این کنگره به صورت مجازی در تاریخ ۱۲ تا ۱۶ شهریور ماه برگزار می‌شود.
۰۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۹ کد : ۲۲۰۷۳ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از ایسنا، دکتر روح‌الله فتحی، دبیر اجرایی بیست‌ویکمین کنگره‌ی بین‌المللی رویان بابیان این‌که کنگره‌ی رویان امسال از ۱۲ شهریورماه آغاز می‌شود و تا ۱۶ شهریور ادامه می‌یابد گفت: بیست دوره از این کنگره تاکنون به‌صورت حضوری برگزارشده است، اما به دلیل شیوع کرونا برنامه‌های حضوری این دوره لغو شده است و کنگره‌ی امسال به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.
زمان برگزاری بیست‌ویکمین کنگره‌ی رویان اعلام شد

وی افزود: در سال‌های گذشته کنگره در سه روز برگزار می‌شد، اما امسال بیست‌ویکمین کنگره‌ی تولیدمثل از ۱۲ تا ۱۴ شهریورماه، شانزدهمین کنگره‌ی سلول‌های بنیادی از ۱۵ شهریور تا یکشنبه ۱۶ شهریور برگزار خواهد شد، بنابراین امسال این کنگره در پنج روز برگزار خواهد شد. هم‌زمان با کنگره‌ی تولیدمثل، سیزدهمین سمینار پرستاری و مامایی هم برگزار می‌شود. دو کنگره‌ی تولیدمثل و سلول‌های بنیادی به زبان انگلیسی و سمینار پرستاری و مامایی به زبان فارسی برگزار می‌شود.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه رویان درباره مقالات پذیرفته‌شده گفت: به دلیل این‌که کنگره به‌صورت مجازی برگزار می‌شود نمی‌خواستیم مانند سال‌های گذشته به‌صورت وسیع خلاصه مقالات دریافت کنیم. ظرف دو هفته پس از اعلام دریافت خلاصه مقالات، بیش از صد و هفتاد خلاصه مقاله و پروژه به دبیرخانه پژوهشگاه رویان ارسال شد. در حال داوری مقالات هستیم و درنهایت قرار است به چهارمقاله برگزیده جوایز نفیسی اهدا شود.

وی ادامه داد: در کنگره‌ی رویان سال جاری، ۷۴ سخنران ایرانی و خارجی داریم. از میان این ۷۴ سخنران، ۲۲ نفر از استادان غیر ایرانی سراسر دنیا هستند. یکی از ویژگی‌های کنگره‌ی امسال این است که توانستیم میزبان دانشمندان برجسته‌ای باشیم که به دلیل مشکلات ویزا در سال‌های گذشته قادر به حضور در ایران نبودند؛ بنابراین به دلیل حضور ۷۴ سخنران، مقالات پذیرفته‌شده به‌صورت شفاهی ارائه نمی‌شوند و به شکل پوستر ارائه می‌شوند.

دکتر فتحی با اشاره به سخنرانان کنگره‌ی امسال گفت: استادان ایرانی‌ پیشکسوتی همچون پروفسور عباس افلاطونیان، دکتر صدیقی گیلانی، خانم دکتر ساغر صالح‌پور و خانم دکتر موحدین در کنار استادان جوان در این کنگره حضور خواهند داشت. آقای دکتر حق‌دوست، معاون آموزشی وزیر بهداشت نیز در این کنگره سخنرانی خواهند داشت.

وی افزود: در اولین بخش سخنرانی‌های علمی چهار سخنران داریم که یکی از آن‌ها پروفسور ایتکن، متخصص آندرولوژی از آمریکا است. وی که از پیشکسوتان این حوزه است قرار است درباره ناباروری مردان سخنرانی‌ای داشته باشد. تلاش کردیم بخش سخنرانی‌های کلیدی این کنگره بر کووید-۱۹ متمرکز باشد بنابراین آقای دکتر حق‌دوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره اپیدمیولوژی کرونا در ایران صحبت می‌کنند.

دبیر اجرایی بیست‌ویکمین کنگره‌ی بین‌المللی رویان ادامه داد: پروفسور جکی ئینگ از کشور سنگاپور، برنده جایزه مصطفی در سال ۲۰۱۵، درباره روش‌های تشخیص کرونا سخنرانی خواهند داشت. درزمینه‌ی سلول‌های بنیادی، پروفسور دومینیکی از کشور ایتالیا در خصوص پزشکی بازساختی، سرطان و کرونا صحبت خواهند کرد. در کنگره‌ی امسال رویان رییس انجمن جهانی جنین‌شناسی و تولیدمثل آسیا و اقیانوسیه (ASPIRE) سخنرانی خواهد داشت. این انجمن جزو اسپانسرهای علمی کنگره‌ی امسال است. بنیاد مصطفی (ص) نیز در کنار دیگر اسپانسرهای بیست‌ویکمین کنگره‌ی رویان حضور دارند.