به همت سازمان جهاددانشگاهی تهران صورت گرفت:

ارسال اولین محموله دمولسیفایر به شرکت نفت فلات قاره ایران(جزیره خارک)

۰۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۱ کد : ۲۲۰۵۸ پژوهشی
به همت گروه طراحی فرایندهای شیمیایی سازمان جهاددانشگاهی تهران، اولین محموله دمولسیفایر به شرکت نفت فلات قاره ایران(جزیره خارک) تحویل شد.
ارسال اولین محموله دمولسیفایر به شرکت نفت فلات قاره ایران(جزیره خارک)

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، به گفته سعید ایران پور، مدیر گروه طراحی فرایند های شیمیایی این سازمان، با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح "بومی‌سازی دانش فنی تولید مواد موثره تعلیق‌شکن نفت خام در سه حوزة نفتی" که در سال 1393 به اتمام رسیده بود، مقرر شد، شرکت ملی نفت ایران، تامین 30 درصد از مصرف حوزه‌های طرف قرارداد را خارج از تشریفات مناقصه، به جهاددانشگاهی واگذار کند. بر همین اساس، سازمان جهاددانشگاهی تهران در قالب قراردادی مجری تولید و تامین 40000 کیلوگرم از ماده تعلیق شکن نفت خام برای شرکت نفت فلات قاره شد.

مدیر گروه پژوهشی طراحی فرآیندهای شیمیایی در ادامه افزود: اولین محموله از این قرارداد به وزن 11400 کیلوگرم از مواد اولیه موجود در داخل و با دانش فنی ایجاد شده در سازمان جهاد دانشگاهی تهران در کارگاه تولیدی گروه طراحی فرآیندهای شیمیایی در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی (هلجرد) تولید و به جزیره خارک ارسال شد. پیش‌تر، مراحل تست میدانی این محصول با موفقیت انجام و مجوز مصرف آن از سوی شرکت نفت فلات قاره صادر شده بود.

وی همچنین گفت: مقرر شده است تا با حمایت‌های سازمان جهاددانشگاهی تهران و معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، تولید و تامین این ماده در سایر حوزه‌های نفتی توسط گروه پژوهشی طراحی فرایندهای شیمیایی اجرا و نسل دیگری از این مواد با ارتقای عملکرد، به شرکت نفت ارایه شد.