فصلنامه‌ی علمی ـ پژوهشی پژوهشکده‌ی سرطان معتمد در اسکوپوس نمایه شد

۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۶ کد : ۱۸۷۷۱ پژوهشی
فصلنامه‌ی علمی ـ پژوهشی بیماری‌های پستان ایران (Iranian Journal of Breast Disease) متعلق به پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی به آدرس www.ijbd.ir موفق شد در یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی علمی جهان، اسکوپوس (scopus)، نمایه شود.
فصلنامه‌ی علمی ـ پژوهشی پژوهشکده‌ی سرطان معتمد در اسکوپوس نمایه شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی، دکتر کیوان مجیدزاده مدیر مسوول فصلنامه  علمی ـ پژوهشی بیماری‌های پستان با اشاره به این‌که اسکوپوس یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی علمی جهان است، گفت: از جمله مزیت‌های نمایه‌شدن فصل‌نامه‌ی بیماری‌های پستان در پایگاه اسکوپوس، دسترسی وسیع محققان دنیا به تمامی مقالات و به‌خصوص خلاصه‌ی مقالات این فصل‌نامه است که به زبان انگلیسی و بسیار جامع تنظیم می‌شود.

وی ادامه داد: این خصوصیت، امکان استناد به مقالات منتشرشده در این فصل‌نامه‌ی تخصصی را افزایش داده و امکان مشارکت دانش بین محققان مرتبط را در سطح بین‌المللی فراهم می‌آورد که خود زمینه‌ساز ارتقای دانش کشور در زمینه‌ی تخصصی «بیماری‌های پستان» خواهد شد.

دکتر مجیدزاده رییس پژوهشکده‌ی سرطان معتمد در ادامه افزود: با توجه به این‌که چاپ مقاله در مجله‌ی اسکوپوس در بازه‌ی زمانی کوتاه‌تر و هم‌چنین با هزینه‌ی کم‌تری نسبت به سایر مجلات انجام می‌شود، فرصت بسیار مناسبی را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققان تمامی رشته‌های مرتبط فراهم می‌آورد تا جدیدترین یافته‌های تحقیقاتی حاصل از پروژه‌ها یا پایان‌نامه‌های دانشجویی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با محققان سایر کشورها به اشتراک بگذارند.

گفتنی است، فصل‌نامه‌ی علمی ـ پژوهشی بیماری‌های پستان پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی در حال حاضر در پایگاه‌های متعدد علمی از جمله علوم جهان اسلام (ISC)، پایگاه اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID)، بانک اطلاعات نشریات کشور (magiran) و پایگاه سیویلیکا (CIVILICA) نیز نمایه می‌شود.

«فصل‌نامه‌ی بیماری‌های پستان ایران» در تمام رشته‌های علوم بالینی مرتبط، علوم پایه (اپیدمیولوژی و آمار زیستی، ژنتیک، انفورماتیک پزشکی، اخلاق پزشکی،...)، مهندسی و علوم اجتماعی پذیرای مقالات ارزشمند محققان می‌باشد. حوزه‌های فعالیت این فصل‌نامه در کلیه‌ی زمینه‌های پیشگیری، تشخیص، درمان و بازتوانی بیماری‌های پستان بوده و تمرکز و اولویت اصلی با مقالات کاربردی در حوزه‌های مذکور است.

گروه تهیه‌کننده‌ی فصل‌نامه‌ی بیماری‌های پستان ایران امیدوار است با تداوم و تقویت هم‌راهی و هم‌کاری علمی، شاهد ارتقای روزافزون جایگاه این فصل‌نامه‌ی تخصصی در مجامع علمی دنیا باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه‌ی ارسال مقاله خود می‌توانید به آدرس اینترنتی www.ijbd.ir مراجعه یا با شماره‌ی تلفن 88886962 تماس حاصل کنید.