مدیر مرکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی کرمانشاه اظهار کرد:

بالابودن درصد ناباروری در استان/مراجعه ۱۱۲۰زوج نابارور در سال ۹۸ به این مرکز

۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۴ کد : ۱۸۷۵۹ پژوهشی
مدیر مرکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: متاسفانه کرمانشاه از استان هایی است که میزان ناباروری آن از میانگین کشوری بالاتر است و فعالیت مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در استان توانست از تردد مکرر زوج‌های نابارورکرمانشاهی به استان‌های دیگر جهت درمان و تحمیل هزینه و خطر تردد جلوگیری کند.
بالابودن درصد ناباروری در استان/مراجعه ۱۱۲۰زوج نابارور در سال ۹۸ به این مرکز

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه، دکتر نازنین کریمی مدیر مرکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی کرمانشاه با بیان مطلب فوق تصریح کرد: این مرکز  از برکات  سفر مقام معظم رهبری به استان است که سال ۹۳ با انجام ویزیت و سونوگرافی آغاز به کار کرد و در سال ۹۵ انجام اعمال جراحی در این مرکز آغاز شد.
وی ادامه داد: سپس این مرکز دربخش های کلینیک تخصصی زنان ومردان، بخش های IUIوIVFشروع به فعالیت کرد و درسال 97 به همت مسوولان جهاددانشگاهی موفق به انعقاد تفاهم نامه با سازمان های متعددی از جمله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحت عنوان طرح تحول سلامت( طرح حمایتی 85درصد دانشگاه علوم پزشکی)، بنیاد برکت(درمان ناباروری رایگان مراجعه کنندگان روستایی) و موسسه تامین درمان بسیجیان شد.
کریمی گفت: جذب کادر درمانی متخصص و مجرب فلوشیپ نازایی و جنین شناسی در استان و تعاملات تنگاتنگ با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین فضای مناسب و تجهیزات به روز تخصصی، تعرفه های ‌پایین تر نسبت به  تعرفه‌های بخش خصوصی، روحیه جهادی کارکنان ازنقاط قوت این مرکز است.
مدیر مرکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی کرمانشاه در ادامه با اشاره به این‌که درسال گذشته علاوه برخدمات درمانی مشاوره های ژنتیک، مشاوره جنین شناسی،انتقال جنین ازطریق پروب سونوگرافی، اسکلروتراپی تخمدان و پی آر پی رحم توسط متخصصان زنان در این مرکز انجام گرفت، افزود: افزایش جذب نیروهای متخصص در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات ارایه شده به مراجعه کنندگان از مهم ترین برنامه های این مرکز است.
وی با بیان این که سال گذشته رییس  پژوهشگاه رویان و جمعی از متخصصین  ازمرکز درمان ناباروری  جهاددانشگاهی کرمانشاه بازدید کردند، گفت: ابرازرضایت از پروتوکل های درمانی ومستندات، نرخ موفقیت در درمان ناباروری درمقایسه با مراکز عالی کشورازنقاط عطف در کارنامه کاری مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه است.
کریمی در ادامه به برنامه های توسعه ای این مرکز اشاره کرد و افزود: انعقاد تفاهم نامه های همکاری با مراکز درمانی همه ی سازمان ها،احداث و توسعه فضای فیزیکی مرکز درمان ناباروری، راه اندازی بخش جراحی محدود، راه اندازی بخش PGD( تشخیص بیماری های ژنتیکی قبل از انتقال جنین)، راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی، افزایش تعداد ارایه ی خدمات تخصصی درحیطه ی درمان ناباروری و ایجاد زمینه فعالیت علمی در حوزه ناباروری و علوم‌ تولید مثل برای متخصصان مرکزبخشی از این برنامه هاست.
مدیر مرکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی کرمانشاه در پایان با اشاره به مرزی بودن استان کرمانشاه و گسترش فعالیت موثر در حوزه توریسم درمانی با اخذ IPD گفت: با توجه به خدمات درمانی مناسب ارایه شده به زوجین نابارورسال گذشته تعدادی مراجعه کننده از کشور عراق داشتیم که با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم در حوزه توریسم درمانی فعال تر باشیم.