با انعقاد تفاهم‌نامه بین جهاددانشگاهی خوزستان و شرکت ملی حفاری ایران انجام می‌شود؛

تدوین دانش فنی و تولید انبوه قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت حفاری

۲۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۰ کد : ۱۴۱۷۹ تاپ خبر پژوهشی
در حاشیه‌ی سومین روز نمایشگاه صنعت نفت خوزستان در شهر اهواز، سازمان جهاددانشگاهی خوزستان و شرکت ملی حفاری ایران، یک تفاهم‌نامه در قالب همکاری‌های علمی و پژوهشی منعقد کردند.
تدوین دانش فنی و تولید انبوه قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت حفاری

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، این تفاهم‌نامه (24 آذرماه) به منظور ایجاد گسترش زمینه‌های همکاری و علمی و پژوهشی جهت رفع نیازهای موجود در صنایع کشور به ویژه صنعت حفاری، میان سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و شرکت ملی حفاری ایران به امضا رسید.
از جمله محورهای همکاری در این تفاهم نامه بحث بهره‌گیری بهینه از پتانسیل‌های سازمان در استان اولویت‌های پژوهشی شرکت، تعریف و اجرای پروژه‌های صنعتی مورد نیاز، امکان‌سنجی جهت طراحی و ساخت اقلام صنعتی مورد نیاز شرکت، بهره‌گیری متقابل از اعضای سازمان و پرسنل شرکت در امور آموزشی و پژوهشی، بهره‌گیری متقابل از خدمات فنی و آزمایشگاهی و تدوین دانش فنی قطعات و تجهیزات صنعتی و انجام بازرسی‌های فنی شخص ثالث مورد نیاز شرکت توسط سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان است.
تأمین قطعات صنعتی مورد نیاز شرکت با استفاده از توانمندی‌های سازمان جهاد دانشگاهی در جهت تأمین کالاهای اساسی صنعتی، پژوهش در جهت تدوین دانش فنی و تکنولوژی ساخت و تولید انبوه قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت ملی حفاری ایران، ارائه خدمات متقابل در حوزه رسانه، آموزش‌های تخصصی، بهداشت و درمان، افکارسنجی و فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیگر موارد همکاری میان طرفین این تفاهم است.
مدت اعتبار این تفاهم تا دو سال از تاریخ امضا خواهد بود که با توافق دوطرف قابل تمدید است.

 

آمادگی همکاری در بخش‌های مختلف صنعت حفاری
سید رضا علوی در حاشیه‌ی انعقاد این تفاهم نامه، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در خوزستان در دو دهه گذشته کارهای مشترکی و بسیار خوبی را با شرکت ملی حفاری ایران داشته است و امیدواریم این همکاری های مشترک ادامه داشته باشد.
وی افزود: در حال حاضر پروژه تولید مته های حفاری در مجموعه جهاد دانشگاهی خوزستان در حال انجام است. همچنین تعامل بسیار خوبی میان مرکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی خوزستان و شرکت ملی حفاری ایران وجود دارد.
علوی خاطرنشان کرد: بخش های مختلف سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان این آمادگی را دارند تا کارهای مشترکی را با ملی حفاری انجام دهند.

کمک جهاددانشگاهی به صنعت نفت ایران
سید عبدالله موسوی نیز در این مراسم، اظهار کرد: شرایط کشور و صنعت نفت به گونه ای است که باید تعاملات بسیار خوبی در همه رشته ها و زمینه های فنی برای بهینه کردن دانش فنی در صنایع انرژی انجام بگیرد و جهاددانشگاهی یکی از مراکزی است که میتواند به صنعت نفت ایران کمک کند.
وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران یکی از بزرگ‌ترین شرکت های حفاری در جهان است و در این زمینه به دنبال آن است تا همه نیازمندی ها فنی و اقتصادی خود را در اختیار مراکز دانشگاهی و پژوهشی قرار دهد تا این مراکز با انجام کارهای پژوهشی این نیازها را مرتفع کنند.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: صنعت نفت ایران اکنون بیش از 80 درصد از تولیدات مصرفی خود را از داخل تامین می‌کند و این مساله برای کشور بسیار افتخار آمیز است.
موسوی با اشاره به بحث اعمال تحریم های ظالمانه عنوان کرد: دستاورهای چنین نمایشگاه ها و تفاهم نامه هایی باعث رشد صنعت داخل می شود و این مسایل باید به جدیت پیگیری شوند.
وی ادامه داد: قراردادهایی که با جهاد دانشگاهی داشته ایم تاکنون بشیار موفق بوده اند. این مجموعه در بحث ساخت دکل ها موفق عمل کرده است و امیدواریم بتواند به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خاطرنشان کرد: در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و در این زمینه باید هزینه های کشور و همچنین هزینه های تولید نفت را کاهش دهیم.