نماینده مردم سمیرم در مجلس:

جهاددانشگاهی، سبب تحول در آموزش و پژوهش شد

۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۰ کد : ۱۰۷۸۹ پژوهشی
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: در تولید محتوا و کتاب، جهاد دانشگاهی گام‌های بلندی برداشت و حضور این نهاد سبب تحول در آموزش و پژوهش شد.
جهاددانشگاهی، سبب تحول در آموزش و پژوهش شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان ، اصغر سلیمی، اظهار کرد: با توجه به کاستی‌هایی که در دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب وجود داشت و تعطیلی دانشگاه به دلیل اصلاح برخی از ساختارها، قطعاً حضور جهاد دانشگاهی برای تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها و ارزشی کردن بسیاری از کتب، مؤثر بود و این نهاد انقلابی خدمات بسیار خوبی را ارائه کرد.

وی افزود: در تولید محتوا و کتاب، جهاد دانشگاهی گام‌های بلندی برداشت و حضور این نهاد سبب تحول در آموزش و پژوهش شد. با توجه به اینکه بسیاری از منابع و کُتب در دنیا در حال به روز شدن است، جهاد دانشگاهی با هماهنگی و کمک اساتید برتر کشورمان و ارتباط با مراکز علمی دنیا می‌تواند نقش خود را در تعالی اهداف علمی در دانشگاه‌های کشور ارتقا بخشد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد دارم مهم‌ترین خدمت جهاد دانشگاهی به روز کردن کتاب‌ها و منابع علمی است. خیلی از کتب توسط این نهاد، ترجمه شده‌اند و برای بحث پژوهش، جهاد دانشگاهی توانست دانشجویان خوبی تربیت کند.

سلیمی تصریح کرد: در طول جنگ تحمیلی در موارد و جاهایی که دشمن، ایران را تحریم کرده بود جهاد دانشگاهی خدمات ارزنده‌ای کرد که در خاطرات ماندگار شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع که علم در دنیا به سرعت در حال رشد است جهاد دانشگاهی باید خود را با این رشد علمی، هماهنگ کند و نیروهای نخبه و صاحب فکر خود را به کار بگیرد و سعی کند دچار روزمرگی نشود.