دکل دوم نفتی جهاد دانشگاهی رونمایی می‌شود

۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۴ کد : ۱۰۳۱۴ پژوهشی انتشار دانش
رئیس جهاد دانشگاهی در نشست خبری این سازمان گفت: طراحی و ساخت دکل دوم جهاد دانشگاهی توسط این نهاد صورت گرفته است که به زودی رونمایی می‌شود.
دکل دوم نفتی جهاد دانشگاهی رونمایی می‌شود

سید حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در نشست خبری گفت: بازیابی فلزات گران بها از وسایل الکترونیکی مستعمل، طراحی و ساخت ابزار‌های نمونه گیری و نشانه گذاری بافت سرطانی و تولید داروی گیاهی درمان سوء هاضمه برخی از طرح‌های فناورانه است که در سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی رونمایی می‌شود.

سید حمید رضا طیبی افزود: در حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی نیز پیمایش ملی خانواده با هدف سنجش و کسب اطلاع دقیق از وضع خانواده ایرانی، ازدواج، طلاق، فرزند آوری، اختلاف زوجین و شیوه‌های حل اختلاف میان آن‌ها و همچنین پیمایش ملی گردشگری در ایران با هدف شناخت، نگرش و رفتار گردشگری مردم ایران رونمایی می‌شود.

وی گفت: همچنین همزمان با سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی دکل دوم حفاری که با تلاش متخصصان جهاد دانشگاهی تولید شده است به شرکت ملی نفت تحویل داده می‌شود.

طیبی افزود: مرکز تحقیقات بین رشته‌ای دیابت، چاقی و متابولیسم و پایگاه تحقیقات پیشگیری و درمان بیماری سرطان افتتاح می‌شوند که هر دو این‌ها تحت پوشش پژوهشگاه رویان هستند.

وی گفت: در یک سال گذشته ۵۴۵ قرارداد پژوهشی با نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف امضا کرده ایم که برخی از آن‌ها از منابع داخلی مراکز جهاد دانشگاهی، برخی از منابع سازمان مرکزی جهاد و برخی دیگر نیز به صورت کارفرمایی اجرا می‌شوند.

طیبی افزود: بیش از هزار طرح فناورانه در دست اجرا داریم که ارزش طرح‌های کارفرمایی حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: نرخ اعتبارات پژوهشی جهاد دانشگاهی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۴۷ درصد افزایش داشته است.

طیبی افزود: در یک سال گذشته ۶۰۳ مقاله در مجلات معتبر خارجی منتشر کرده ایم که این رقم در مقایسه با پارسال ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین در یکسال گذشته ۷۴۱ مقاله در مجلات داخلی منتشر کرده ایم که این عدد در مقایسه با پارسال از آن ۲۶ درصد افزایش دارد که البته حدود ۱۳ مقاله با ضریب تأثیر خوب در مجلات معتبر داشته ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی همچنین از واگذاری تولید ۳۱ فناوری ملی با تامین بودجه از صندوق توسعه ملی به جهاد دانشگاهی خبر داد.