انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و جهاددانشگاهی واحد استان

۲۴ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۶ کد : ۷۶۵۹۳ پژوهشی
مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و جهاددانشگاهی استان گلستان با هدف ایجاد هم‌افزایی به منظور استفاده از فرصت‌ها و توانمندی‌های دو طرف در راستای توسعه دانش فنی در زمینه فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه برای رفع نیازهای کشور با امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک زمینه بهره‌مندی به ارتقاء سطح همکاری بین واحدی در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، خدمات تخصصی و اشتغال تاکید کردند.
انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و جهاددانشگاهی واحد استان

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، در جلسه عقد تفاهم نامه که با حضور دکتر سید ضیاء نصرتی مدیر کل دفتر تخصصی کشاورزی و مسئولان دو مجموعه برگزار شد، دکتر نصرتی از همکاری و همراهی علمی و مشاوره ای مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در زمینه ذخایر ژنتیکی و زیستی استان بویژه اسب ترکمن که در یکسال اخیر با جهاد دانشگاهی واحد گلستان داشت، تشکر نموده، و این همکاری را نمونه ای موفق از همکاری بین واحدهای جهاد دانشگاهی دانسته و ترویج این فرهنگ همکاری را خواستار شد و بر استفاده از ظرفیت های طرفین در رفع مشکلات کشور و همچنین اولویت های استان گلستان تاکید کرد.

در ادامه دکتر ابراهیم شهبازی رییس جهاددانشگاهی گلستان ، به سابقه فعالیت و تشکیل واحد و حوزه های فعالیت آن اشاره کرد و اعلام کرد: این واحد ظرفیت های زیرساختی، دانشی و مالی خوبی در حوزه گیاهان دارویی، دام سنگین، دام سبک و خصوصا اسب ترکمن دارا است.

دکتر حسین شاهسوارانی نیز بر استفاده از ظرفیت های ذخایر زیستی و ژنتیکی استان تاکید نمود و افزود: همگرایی در استفده از توانمندی های دومجموعه باعث افزایش و تقویت هم افزایی توانمندیها می شود.

وی گفت: این مرکز با تمام توان علمی و زیرساختی اماده همکاری با واحدهای استانی برای حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور است واز طریق این شبکه سازی تلاش بر این است تا ماموربتهای محوله به خوبی به انجام برسد.

در این جلسه مقرر شد نمایندگانی از طرفین مسئول پیگیری امور شده و با توجه به امکانات و اولویت های استانی و منطقه ای، فهرست همکاری های فیمابین تعیین و در قالب قراردادهای مجزا پیگیری و اجرا شوند.


نظر شما :