برگزاری آئین روز درختکاری با مشارکت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۸ کد : ۶۹۳۵۹ تاپ خبر پژوهشی
همزمان با پانزدهم اسفندماه روز ملی درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، مراسم روز درختکاری با حضور دکتر شمس اردکانی دبیر فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی و دبیر ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی ریاست جمهوری و دکتر رضا غفارزادگان رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با مشارکت ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی ریاست جمهوری در فرهنگستان علوم برگزار شد.
برگزاری آئین روز درختکاری با مشارکت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، دکتر رضا غفارزادگان رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی در روز درختکاری در پیامی اظهار کرد: با کاشت حتی یک نهال در این روز عیدی خود را پیش از آمدن فصل بهار به زمین هدیه کنید و در کمک به ادامه حیات در این کره خاکی با ارجعیت داشتن روز درختکاری، سهیم باشید.

غفارزادگان با اشاره به سخنان حضرت امام صادق (ع) که " کشت کنید و درخت بنشانید؛ به خدا قسم آدمیان کاری برتر و پاک‌تر از این نکرده‌اند"، اظهارداشت: به واقع هر بی توجهی و تخریبی در این عرصه خسارت های جبران ناپذیری را به همراه خواهد آورد و ادامه حیات بشریت را با مخاطره روبه خواهد کرد.

لازم به ذکر است در این روز تعدادی اصله نهال گیاهان دارویی از مرکز تولید نهال پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی به فرهنگستان علوم اهدا شد.

کلید واژه ها: درختکاری


نظر شما :