در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و ایران خودرو مطرح شد؛

دعوت مدیرعامل ایران خودرو از جهاددانشگاهی برای ایجاد تحول فناورانه در صنعت خودرو

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۹ کد : ۶۹۲۱۹ تاپ خبر پژوهشی
مدیرعامل ایران خودرو در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با جهاددانشگاهی گفت: انتظار می‌رود با توجه به تحول در صنعت خودرو و ضرورت همگام شدن با خودروسازان روز دنیا، جهاددانشگاهی در حوزه فناوری‌های جدید ورود و به توسعه صنعت خودرو کشور کمک کند.
دعوت مدیرعامل ایران خودرو از جهاددانشگاهی برای ایجاد تحول فناورانه در صنعت خودرو

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر علیمردان عظیمی در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان جهاددانشگاهی، با بیان این‌که هر روز شاهد ثبت اختراعات جدید در حوزه‌های مختلف هستیم، اما نتایج آن در سطح جامعه مشهود نیست، اظهار کرد: برای تربیت نیروی انسانی متخصص وقت و هزینه زیادی صرف شده است و لازم است برای استفاده از این نیروها برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد تا شاهد مهاجرت این ثروت‌های با ارزش کشور نباشیم.

وی با تاکید بر توجه و احترام به نسل فرهیخته و جوانان تحصیل‌کرده و با دانش، تصریح کرد: امکان تامین هر فناوری و محصولی از خارج از مرزهای کشور مقدور است، اما از دست دادن نیروهای متخصص جایگزینی ندارد و نمی‌توانیم بدون آن‌ها برای توسعه و آبادانی کشور برنامه‌ای داشته باشیم.

مدیرعامل ایران خودرو، ایران خودرو آماده است تا با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نسبت به جذب نخبه‌های علمی اقدام کند تا از ظرفیت و توانمندی آن‌ها در مسیر توسعه کشور استفاده شود.

دکتر عظیمی جهاددانشگاهی را سرمایه پرافتخاری دانست که جهادگونه و به‌دور از تشریفات فعالیت می‌کند و اظهار کرد: این مجموعه توان بالقوه‌ای دارد که باید به خوبی از آن بهره‌برداری کرد.

وی با بیان این ‌که ایران خودرو آماده است تا با همکاری نهادها و مراکز علمی نسبت به ارتقای کیفیت و توسعه محصولات خود اقدام کند، افزود: اگر مراکز مرتبط دغدغه توسعه صنعت خودرو کشور را دارند و از توانایی فنی، عملی و ایده برای توسعه محصولات و ارتقای کیفیت در این صنعت برخوردار هستند ایران خودرو آماده همکاری و استفاده از این ظرفیت‌هاست.

مدیرعامل ایران خودرو با تاکید بر این که ایران خودرو خودروساز است و در زمینه قطعه و مواد اولیه فعالیت نمی کند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های قطعه ساز براساس مجوزهای استاندارد و تولید فعالیت ‌می‌کنند و ایران خودرو نیز نسبت به خرید از این شرکت‌ها و یا تولیدکنندگان مواد اولیه اقدام می‌کند.

دکتر عظیمی با تاکید بر توسعه همکاری صنعت و دانشگاه، اظهار کرد: سال‌هاست که این همکاری شکل گرفته و باید دور از شعار و به صورت واقعی نتایج این همکاری‌ها را برای مردم شفاف‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به تحول در صنعت خودرو و ضرورت همگام شدن با خودروسازان روز دنیا، جهاددانشگاهی در حوزه فناوری‌های جدید ورود و به توسعه صنعت خودرو کشور کمک کند.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان این که، ایران خودرو مایل است از تمام ظرفیت‌ها و توان علمی و فنی جهاددانشگاهی استفاده کند و فقط به یک یا دو دانشگاه بسنده نکند، گفت: این توانایی در مجموعه جهاددانشگاهی وجود دارد و ایران خودرو آماده است پروژه‌های مختلف دانش‌بنیان خود را با این مجموعه پیش ببرد.

کلید واژه ها: تحول فناورانه


نظر شما :