همزمان با پویش «سعید ایران»؛

پژوهشگران جهاددانشگاهی اردبیل تجلیل شدند

۰۳ دی ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۱ کد : ۶۶۵۷۸ پژوهشی
به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و همزمان با «پویش سعید ایران»، پژوهشگران جهاددانشگاهی اردبیل تجلیل شدند.
پژوهشگران جهاددانشگاهی اردبیل تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، رییس جهاددانشگاهی این واحد سازمانی در نشست صمیمی با جهادگران معاونت پژوهش و فناوری واحد اردبیل، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری با اشاره به رسالت‌های جهاددانشگاهی، کاربست علم و فناوری را مهمترین و اصلی‌ترین رسالت جهاددانشگاهی عنوان کرد.

 وی پژوهش‌های کاربردی، توسعه ای و بنیادی را سه شیوه مهم پژوهش عنوان کرد و گفت: پژوهش کاربردی با رویکرد حل مسئله است و پژوهش‌های توسعه‌ای بیشتر در واحدهای صنعتی و غیر صنعتی کاربرد دارد و واحدهای تحقیق و توسعه در این زمینه فعال هستند و در تحقیقات بنیادی به بدنه یک رشته علمی، مفاهیم و دانشی نو اضافه می‌شود .

رییس جهاددانشگاهی اردبیل با تشریح پژوهش بنیادی ادامه داد: جهاددانشگاهی در هر سه مورد پژوهش یادشده کارنامه قابل قبولی دارد و بویژه در حوزه سلامت، درمان و پزشکی حرفی برای گفتن دارد و ویژگی مهم این نهادانقلابی آن است که توانسته است تحقیقات بینادی را کاربردی نماید و امروز تاثیر آن در زندگی مردم قابل مشاهده است و اثرگذاری لازم را دارد.

رسولی افزود: جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری کار بزرگی کرده است که زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی به عنوان محققی به تمام معنی و یک دانشمند مومن و متعهد توانسته است نه تنها به مردم ایران بلکه به جهان بشریت خدمت کند . هوشمندی ایشان و توانمندی وی از یک ظرف و دغدغه‌مندی نسبت به جهان و کشور از سوی دیگر باعث شده تا در جهان تاثیرگذار باشد .

در ادامه این نشست، سیده صغری جوادی مدیر پژوهش جهاددانشگاهی اردبیل، نیز به گزارشی از فعالیت‌های معاونت پژوهشی واحد ارائه داد. و در پایان از پژوهشگران جهاددانشگاهی اردبیل با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد .