انجام غربالگری رایگان سرطان پستان در خراسان شمالی

۲۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۶ کد : ۶۶۳۰۱ پژوهشی
رییس جهاددانشگاهی واحد خراسان شمالی از انجام غربالگری سرطان پستان طی ماه آینده به صورت رایگان در این واحد خبر داد.
انجام غربالگری رایگان سرطان پستان در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، مهسا پرنیان اظهار کرد: این امر در ماه آینده و به مدت دو روز به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که ارزیابی سرطان پستان باید برای تمامی زنان ۳۰ تا ۷۰ سال انجام شود، گفت: سرطان سینه، جزء شایع‌ترین سرطان ها در میان زنان است که انجام غربالگری سبب می شود تا زنان از سلامت خود آگاهی پیدا کنند و در صورت مشاهده مشکلی با انجام درمان به موقع از پیشروی بیماری جلوگیری و نسبت به درمان آن اقدام کنند.

پرنیان هدف از اجرای این برنامه را که توسط پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی در استان انجام خواهد شد، افزایش آگاهی عمومی در زمینه راه‌های پیشگیری و علائم هشدار دهنده سرطان پستان و اصلاح باورهای نادرست مردم در خصوص سرطان پستان بیان کرد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل نگران کننده در سلامتی زنان، سرطان پستان است، خاطرنشان کرد: این سرطان شایع‌ترین نوع سرطان در بین بانوان و دومین دلیل مرگ و میر ناشی از سرطان است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان شمالی تاکید کرد: تشخیص به موقع آن می‌تواند در روند درمان کمک کننده باشد و آموزش‌های مناسب به بانوان و انجام غربالگری‌های مرتبط می‌تواند سبب تشخیص زود هنگام و کاهش مرگ‌های ناشی از سرطان پستان در بانوان شود.

وی گفت: وضعیت سلامت زنان تأثیر بسزایی بر سلامت فرزندان، خانواده و جامعه پیرامون دارد.

وی همچنین اظهار کرد: به زودی مرکز غربالگری و پیشگیری از سرطان پستان در استان افتتاح می‌شود.