رشد ۱۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف در لرستان

۱۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۶ کد : ۶۵۵۸۷ پژوهشی
سرپرست جهاددانشگاهی لرستان از رشد ۱۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف در استان خبر داد.
رشد ۱۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف در لرستان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، فرهاد فرامرزیان گفت: بانک خون بندناف فرصتی غنی برای ارایه خدمات به جامعه است.

وی اضافه کرد: بانک خون بندناف رویان با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و مجرب در زمینه نگهداری و ذخیره‌سازی خون بندناف و بهره‌گیری از دانش و تخصص محققان پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی و با امتیاز پیشگامی در زمینه فناوری سلول‌های بنیادی در سطح ملی و منطقه‌ای و اخذ استانداردهای روز دنیا در زمینه‌های مدیریت کیفیت، ایمنی و بهداشت و زیست محیطی به منظور ارتقای دانش و آگاهی عمومی جامعه از کاربرد سلولهای بنیادی و ایجاد زمینه مناسب برای بهره گیری از یک زندگی سالم‌تر برای نسل‌های آینده، در سال ۱۳۸۸ در لرستان افتتاح و فعالیت می‌کند.

فرامرزیان ادامه داد: در این بانک، خون بندناف با حفظ هویت خانواده متقاضی برای آنان ذخیره‌سازی می‌شود تا در صورت نیاز خانواده آن را در آینده برای خود و یا فرد دیگری که از نظر ژنتیکی با نمونه سازگاری کافی داشته باشد مورد استفاده قرار دهد.

سرپرست جهاددانشگاهی لرستان بیان کرد: از ابتدای تاسیس این دفتر تاکنون ۱۵۰۰ نمونه خون بندناف در استان جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شده است.

فرامرزیان اضافه کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جمع‌آوری و ذخیره‌سازی خون بندناف شاهد رشد ۱۳۰ درصدی در استان هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی لرستان خدمات جمع آوری جداسازی و ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف نوزادان را با توافق والدین ارائه می‌کند.

سرپرست جهاددانشگاهی لرستان اظهار کرد: در بانک عمومی هزینه‌ای برای خون بندناف پرداخت نمی‌شود، اما در بانک خصوصی هزینه اولیه ۸۰ میلیون ریال و در مجموع سالانه چهار میلیون تومان هزینه نگهداری پرداخت خواهد شد.