برگزاری نخستین گردهمایی پزشکان و متخصصان درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه

۱۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۱ کد : ۶۵۵۵۹ پژوهشی
همزمان با هفتمین سالگرد راه اندازی مرکز تخصصی درمان ناباروری سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه؛ نخستین گردهمایی پزشکان و متخصصان درمان ناباروری استان در برج فناوری استان کرمانشاه برگزار شد
برگزاری نخستین گردهمایی پزشکان و متخصصان درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، دکتر مسلم حدیدی 9 آذر در نخستین گردهمایی پزشکان و متخصصان درمان ناباروری کرمانشاه، جهاددانشگاهی را مجموعه‌ای ماموریت‌گرا معرفی کرد و اظهار داشت: این نهاد انقلابی براساس سیاست های کلان کشور، موانع و مشکلات موجود در جامعه را شناسایی کرده و برای کمک به حل آنها اقدام می کند.

وی با قدردانی از حمایت ها و همکاری های دانشگاه علوم پزشکی استان، افزود: امیدواریم با حمایت های ویژه استان و ظرفیت های بسیار خوبی که سازمان جهاددانشگاهی استان وجود دارد شاهد راه اندازی مرکز جامع سلامت زنان در استان باشیم تا خدمات مطلوبی در حوزه های مورد نیاز بانوان ارائه شود. 

وی گفت: سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه تلاش می کند تا با راه اندازی ساختارهای مختلف در توسعه استان نقش آفرین باشد. 

خلیل جلیلی سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه نیز در خصوص وضعیت ناباروری در کرمانشاه، اظهارکرد: طبق پژوهش هایی که طی سال گذشته توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی انجام گرفته، در هشت استان کشور شیوع بیشتر ناباروری را داریم که کرمانشاه هم یکی از آنها است.

وی افزود: میزان شیوع ناباروری اولیه و ثانویه در کرمانشاه حدود پنج درصد از میانگین کشور بالاتر است.

سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بیان این که مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی برای کمک به حل این مشکل تلاش می کند، اظهارکرد: این مرکز از مصوبات سفر سال 1390 مقام معظم رهبری به استان بود که حدود هفت سال پیش راه اندازی شد.

وی ادامه داد: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه، اولین مرکز تخصصی درمان ناباروری غیردولتی در کرمانشاه است که حدود 22 خدمت تخصصی را ارایه می دهد و تا به امروز حدود 25 هزار و 500 خدمت به مراجعان ارایه داده است.

جلیلی درصد موفقیت درمان زوج های نابارور در این مرکز را بین 35 تا 40 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان موفقیت در حد استانداردهای ملی و بین المللی است.

وی میانگین سن مراجعه زوجین به این مرکز را هم بین 20 تا 48 سال عنوان کرد و گفت: امروز 1014 اُمین  نوازد زنده مرکز درمان  ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه به دنیا آمد.

سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه در ادامه وضعیت زیرساختی و نیروی انسانی این مرکز را مطلوب اعلام کرد و گفت: کیفیت خدماتی که در این مرکز ارائه می‌شود تفاوتی با خدماتی که در تهران و در سایر کشورهای اروپایی داده می شود، ندارد.

وی در ادامه گفت: در بحث پوشش بیمه ای نیز در ابتدا بنیاد برکت زوج های نابارور عشایری و روستایی را تحت پوشش قرار داد و امروز هم  با بیمه سلامت تفاهم نامه‌ای منعقد خواهیم کرد. ضمن اینکه انعقاد  تفاهم نامه همکاری با بسیجیان  و ... هم در دستور کار قرار گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به فعالیت های مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بنیانگذار درمان ناباروری در کشور، جهاد دانشگاهی است که در کرمانشاه هم یک مرکز درمان ناباوری دارد که طی هفت سال فعالیت خود بیش از هزار نوزاد در این مرکز متولد شده‌اند.

دکتر پرویز صوفیوند گفت‌:تا پایان امسال دو مرکز درمان ناباروری غیردولتی دیگر در کرمانشاه راه اندازی خواهد شد که می تواند کرمانشاه را به قطب درمان ناباروری در غرب کشور تبدیل کند. 

صوفیوند در بخش دیگری از سخنانش به بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و افزایش میزان ناباروری هم اشاره کرد و گفت: اقدام زوجین نابارور به درمان هر چه در سنین پایین‌تری صورت گیرد، درصد موفقیت درمان بیشتر خواهد بود. 

 در این مراسم از پزشکان و متخصصانی که با مرکز درمان ناباروری سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه همکاری دارند و عوامل این مرکز قدردانی شد. 

گفتنی است، در این مراسم دکتر فرهمند مدیر کل دفترتخصصی علوم پزشکی جهاددانشگاهی و دکتر صادقی تبار رئیس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا و گروه ارزیابی وتعالی بخشی مرکزدرمان ناباروری ابن سینا حضور داشتند.