آماده همکاری در برگزاری دوره‌های تخصصی سلامت و درمان زنان بصورت مشترک هستیم

۰۸ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۲ کد : ۶۵۴۳۸ پژوهشی
رییس انجمن زنان استان اردبیل در نشست هم اندیشی با سرپرست حهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: آماده همکاری همه جانبه با جهاددانشگاهی، بویژه برای برگزاری دوره‌های تخصصی درمان و سلامت زنان هستیم.
آماده همکاری در برگزاری دوره‌های تخصصی سلامت و درمان زنان بصورت مشترک هستیم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، دکتر شبنم جعفری زارع، در نشست هم اندیشی با سرپرست حهاددانشگاهی استان اردبیل، که در راستای هم‌افزایی و تبادل اطلاعات علمی و همکاری‌های دوجانبه برگزار شد؛ یکی از شاخصه‌های توسعه هر کشور را زنان عنوان کرد و افزود: امروزه یکی از مشکلات جامعه در زمینه بهداشت و سلامت، پیشگیری و درمان بیماری HPV است.

وی با ابراز نگرانی در خصوص بیماری HPV و عوارض آن از جمله سرطان دهانه رحم، همگانی کردن واکسیناسیون HPV برای سنین 9-14 ساله را در کشور ضروری دانست و افزود: آموزش و آگاهی دهی در این زمینه رسالت اصلی گروه زنان باید باشد و با توجه به اینکه که جهاددانشگاهی می‌تواند در آگاهی‌سازی و فرهنگ‌سازی در زمینه واکسیناسیون بیماری HPV نقش بسزایی داشته باشد در قالب برنامه کوتاه مدت می‌توانیم در این زمینه با این نهاد علمی همکاری دشاته باشیم .

رییس انجمن زنان استان اردبیل، زمنیه دیگر همکاری فی مابین را برنامه‌های آموزشی مشترک کوتاه و بلند مدت با رویکرد درمان ناباروری به روش IUI و سلول های بنیادی  عنوان کرد

جعفری زارع با تقدیر از تلاش‌های تیم درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل در راستای جوانی جمعیت افزود: تیم درمان ناباروری قفقاز یک تیم قوی است و می تواند یک همایش مشترک با محوریت روش درمانی IUI با حضور اساتید مطرح کشوری و استانی برگزار نماید.

در ادامه این نشست، حسام رسولی، سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل نیز گفت: با عنایت به تنوع فعالیت‌های آموزشی و درمانی در جهاددانشگاهی در همه زمینه‌ها از جمله فعالیت های علمی، اقتصادی و اجتماعی آماده همکاری‌های لازم با انجمن زنان استان هستیم.

وی با تاکید بر این که کاربست علم و فناوری بصورت عمومی در جهاددانشگاهی مهیا است تصریح کرد: تدوین برنامه های فرهنگی، علمی، آموزشی و ... که بار علمی داشته باشد در این نهاد امکانپذیر است .

رسولی با تقدیر از تلاش‌های انجمن زنان برای استان بیان کرد: انجمن هایی که بین دولت و مردم شکل می‌گیرند بهترین اتصال را تشکیل دهند و میتوانند مهترین خدمات و موفقیت ها را داشته باشند.