امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و اداره کل استاندارد استان

۰۷ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۳ کد : ۶۵۴۰۴ پژوهشی
تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و اداره کل استاندارد استان به امضا رسید.
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و اداره کل استاندارد استان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حسین امینی‌مشهدی در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اداره کل استاندارد استان، ضمن معرفی ظرفیت‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: این سازمان می‌تواند بازوی علمی همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با ابراز امیدواری از افزایش همکاری‌های مشترک با اداره کل استاندارد استان پس از امضای این تفاهم‌نامه، عنوان کرد: جهاددانشگاهی خراسان رضوی می‌تواند در زمینه تدوین استاندارهای ملی و بین المللی به این سازمان کمک کند.

وی فعالیت در زمینه محصولات دانش‌بنیان‌ و آموزش به مدیران کنترل کیفی واحدهای تولید و خدماتی استان را از دیگر ظرفیت‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی در جهت همکاری با اداره کل استاندارد برشمرد.

در ادامه این نشست، مهندس سید محمد سجادی عطار، با اشاره به اینکه وظایف سنگینی بر عهده سازمان ملی استاندارد است، گفت: قانون تقویت و نظام توسعه استاندارد کشور در سال 1396 به‌روز رسانی شد و بر اساس آن حوزه وسیعی از مسئولیت‌ها بر عهده سازمان ملی استاندارد گذاشته شد.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس ماده 3 این قانون، سازمان ملی استاندارد مرجع حاکمیتی در کشور است که مسئولیت سیاستگذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد و اطمینان بخشی به کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده در کشور و همچنین کالاها و خدمات وارداتی و صادراتی را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی فعالیت سازمان ملی استاندارد، یکی از نیازهای ما همکاری با مراکز علمی به ویژه جهاددانشگاهی است.

سجادی عطار با اشاره به ظرفیت علمی سرمایه‌های انسانی در جهاددانشگاهی، افزود: بهره‌مندی از توان نیروهای علمی و دانشگاهی در بخش‌های نظارتی، تایید صلاحیت، کالا و خدمات و همچنین عضویت در کمیته‌های بین‌المللی مورد توجه ما در اداره کل استاندارد است.

وی به فعالیت دو هزار واحد تولیدی و خدماتی دارای پروانه استاندارد در استان خراسان رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: برای این واحدها فردی به عنوان مدیر کنترل کیفیت تعریف شده است که باید حداقل سالانه 16 ساعت آموزش را بگذارنند، ازاین رو در استان نیاز داریم که سالانه 40 هزار نفر ساعت آموزش در این زمینه داشته باشیم و جهاددانشگاهی خراسان رضوی می‌تواند دوره‌های آموزشی در این زمینه برگزار کند.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه، تفاهم‌نامه افزایش تعامل، تقویت همکاری و توان افزایی از طریق ایجاد دفتر استانداردسازی با استفاده از ظرفیت‌های متقابل اجرایی، فنی، تخصصی و آزمایشگاهی جهت دستیابی به اهداف و ماموریت‌های سازمانی مرتبط با وظایف و اختیارات قانونی طرفین به امضای دکتر حسین امینی مشهدی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و مهندس سید محمد سجادی عطار، مدیرکل استاندارد خراسان رضوی به امضا رسید.