نهایی شدن دو محصول برای تولید در گروه پژوهشی مواد نوین جهاددانشگاهی خراسان رضوی

۰۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۸ کد : ۶۵۲۹۷ پژوهشی
عضو گروه پژوهشی مواد نوین جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: دو محصول کاتالیست بر پایه فلزی برای خودروهای دیزلی/موتورسیکلت‌ها و فولاد زنگ نزن LVM ۳۱۶ در این گروه در حال نهایی شدن برای تولید هستند.
نهایی شدن دو محصول برای تولید در گروه پژوهشی مواد نوین جهاددانشگاهی خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، امیرمهدی مولوی با بیان این مطلب افزود: یکی از کابردهای فولاد زنگ نزن LVM  316  در تولید تجهیزات پزشکی است که اگر این فولاد در داخل تولید شود، قیمت تمام شده بسیاری از محصولات کاهش خواهد یافت، به همین جهت در گروه پژوهشی مواد نوین جهاددانشگاهی نسبت به بومی‌سازی دانش فنی این محصول اقدام کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کاتالیست‌ها در خودروها منجر به کاهش آلودگی هوا می‌شوند، ادامه داد: با توجه به اینکه کاتالیست پایه فلزی در داخل کشور تولید نمی‌شود، گروه پژوهشی مواد نوین جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصمیم به ساخت این محصول گرفته است.

وی یکی از کاربردهای کاتالیست‌های پایه فلزی را در خودروهای دیزلی و همچنین موتورسیکلت‌ها خواند و اظهار کرد: قیمت تمام شده تولید کاتالیست‌های پایه فلزی حدود نصف نمونه خارجی است.

عضو گروه پژوهشی مواد نوین جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری سال جاری که از 9 لغایت 12 آذر در مشهد برگزار خواهد شد، ضمن ارایه دستاوردهای پژوهشی، محصولات این گروه از جمله صداگیر ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، ایمپلنت‌های متخلخل دندانی و مجموعه‌ای از محصولات مرکز خدمات تخصصی فنی مهندسی عرضه خواهد شد.

به گفته مولوی، محصولاتی که در گروه پژوهشی مواد نوین جهاددانشگاهی خراسان رضوی تولید می‌شود بر اساس نیازهای کشور و به سفارش شرکت‌های صنعتی انجام می‌شود.