روش درمان بی حسی لب و چانه در جراحی فک

۰۴ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۸ کد : ۶۵۲۲۴ پژوهشی
متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت کلینیک تخصصی دندانپزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در در خصوص روش درمان بی حسی ایجاد شده، عنوان کرد: اغلب در روزهای اول بعد جراحی دگزامتازون توسط جراح تجویز می‌شود که با کاهش التهاب ریسک آسیب دائمی به عصب را کم می‌کند.
روش درمان بی حسی لب و چانه در جراحی فک

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر مجید صنعت‌خانی با بیان این مطلب افزود: علت این حالت آسیب اعصاب حسی می‌باشد، این آسیب می‌تواند به صورت کش آمدن عصب، آزرده شدن عصب، التهاب، قطع شدن کامل یا نسبی عصب و یا ترکیبی از حالت‌های فوق باشد.

به گفته وی، بی حسی لب و زبان یا چانه بعد از جراحی دندان عقل، ایمپلنت و جراحی فک ممکن است همگی به دلیل آسیب به عصب فک ایجاد شود.

وی در خصوص روش درمان بی حسی ایجاد شده، عنوان کرد: اغلب در روزهای اول بعد جراحی دگزامتازون توسط جراح تجویز می‌شود که با کاهش التهاب ریسک آسیب دائمی به عصب را کم می‌کند.

صنعت‌خانی با اشاره به اینکه مصرف قرص ویتامین B یا آمپول نوروبیون به ترمیم هر چه بهتر اعصاب نیز کمک می‌کند، تصریح کرد: طبق تحقیقات ماساژ و تحریک نواحی لب و چانه به بازگشت سریعتر حس کمک می‌‌کند، بنابراین سعی کنید نواحی که بی حس می‌باشد را در طول روز و زمان‌های مختلف با کشیدن انگشت روی آنها تحریک کنید و ماساژ دهید.

متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت کلینیک تخصصی دندانپزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از درمان‌های بی حسی لب و چانه و گونه،  لیزر درمانی است، با تابش لیزر کم توان، می‌تواند به ریکاوری اعصاب تحریک شده کمک نماید.