مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی(SID) منتشر کرد؛

هفته وحدت و مرور مقاله «مدیریت پیامبر اسلام صلی اله علیه و آله و حکومت بر جان ها»

۰۸ مهر ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۲ کد : ۶۲۷۹۲ پژوهشی انتشار دانش
مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی(SID) به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت به مرور مقاله «مدیریت پیامبر اسلام صلی اله علیه و آله و حکومت بر جان ها» پرداخت.
هفته وحدت و مرور مقاله «مدیریت پیامبر اسلام صلی اله علیه و آله و حکومت بر جان ها»

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی،مقاله «مدیریت پیامبر اسلام صلی اله علیه و آله و حکومت بر جان ها» در مجله «پژوهش های اجتماعی اسلامی» درسال ۱۳۹۹ منتشر شده است.

در بخشی از این مقاله آمده است:رفتارهای خودخواهانه انسان باعث بروز اختلال در نظم زندگی اجتماعی شده است. به‌همین دلیل حقوق افراد و جامعه مورد تعارض قرار می‌گیرد، برای جلوگیری از این تعارضات، نیاز به بسته‌های نرم‌افزاری به‌نام قانون است. اما برای اجرای قانون، یک تشکیلات مقتدر مدیریتی مبتنی بر اصول عقلانی و وحیانی لازم است تا در پرتو آن انسان به سعادت دنیا و آخرت دست یابد. به‌همین دلیل ضرورت دارد تا مدیریت پیامبر در همه زمان و در سطوح مختلف تعیین شود. بنای مدیریت و حکومت اسلامی در شیوه مدیریتی پیامبر ساختن جامعه حق‌مدار است.

پیامبر اکرم برای مدیریت و هدایت مردم مبعوث شد. به‌همین دلیل جان‌های امت خود را به سمت کمال مطلق رهنمون کرده است. پیامبر با مدیریت الهی از جامعه بدوی مدینه، الگویی عملی ارائه کرد که در پرتو آن زن و مرد به کمال رسیده و تمدن بزرگ انسانی الهی را پایه‌گذاری نمود و جان هر انسان آزاده و خردمند را برای همه زمان مجذوب خود ساخت.

علاقه مندان می توانند برای مطالعه متن کامل مقاله به سایت مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی(SID) و این لینک مراجعه کنند.