کارگروه اخلاق در پژوهش جهاددانشگاهی اعلام کرد؛

مجوز لازم برای ارتقای عملکرد مراکز پرورش، نگهداری و یا استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در جهاددانشگاهی

۰۵ مهر ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۴ کد : ۶۲۷۲۳ تاپ خبر پژوهشی
مراکز پرورش، نگهداری و یا استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در جهاددانشگاهی برای ارتقای عملکرد باید اعتبارنامه فعالیت خود را با تائید «کمیته تخصصی اخلاق در کار با حیوانات آزمایشگاهی جهاددانشگاهی» و با ابلاغ «کارگروه اخلاق در پژوهش جهاددانشگاهی» اخذ کنند.
مجوز لازم برای ارتقای عملکرد مراکز پرورش، نگهداری و یا استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در جهاددانشگاهی

بر اساس اعلام کارگروه اخلاق در پژوهش جهاددانشگاهی، با توجه به الزامات اخلاقی کار با حیوانات آزمایشگاهی که توسط «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» ابلاغ شده است، مسئولیت «نظارت بر رعایت استانداردهای اخلاقی در تمامی مراحل تولید، تکثیر، نگهداری و استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در امور علمی»، به عهده «کمیته های تخصصی اخلاق در کار با حیوانات آزمایشگاهی» است. 

لذا برای ارتقای عملکرد مراکز پرورش، نگهداری و/ یا استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در جهاددانشگاهی، تمامی مراکز مذکور باید اعتبارنامه فعالیت خود را با تائید «کمیته تخصصی اخلاق در کار با حیوانات آزمایشگاهی جهاددانشگاهی» و با ابلاغ «کارگروه اخلاق در پژوهش جهاددانشگاهی» اخذ کنند.
گفتنی است، اطلاعات بیشتر در «سایت کارگروه اخلاق در پژوهش جهاددانشگاهی» به آدرس https://ethics.acecr.ac.ir (گزینه حیوانات آزمایشگاهی) قابل دسترس است.


نظر شما :