افتتاح مرکز خدمات تخصصی به‌نژادی دام سبک جهاددانشگاهی استان سمنان/ رونمایی از سه محصول فناورانه و دانش بنیان

۱۲ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۰ کد : ۶۲۰۶۷ تاپ خبر پژوهشی
با حضور وزیر کشور مرکز خدمات تخصصی به‌نژادی دام سبک جهاددانشگاهی استان سمنان افتتاح و از سه محصول فناورانه و دانش بنیان این واحد رونمایی شد.
افتتاح مرکز خدمات تخصصی به‌نژادی دام سبک جهاددانشگاهی استان سمنان/ رونمایی از سه محصول فناورانه و دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی عصر پنجشنبه ۹ شهریورماه در هفته دولت و با حضور دکتر احمد وحیدی وزیر کشور، دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، استاندار و مسوولین استان سمنان، مرکز خدمات تخصصی به‌نژادی دام سبک جهاددانشگاهی استان سمنان در منطقه دربند شهرستان مهدیشهر افتتاح و از سه محصول فناورانه و دانش بنیان این واحد رونمایی شد.

با افتتاح مرکز خدمات تخصصی به‌نژادی دام سبک جهاددانشگاهی استان سمنان، آزمایشگاه تخصصی کشت سلول و جنین، مرکز نوآوری و مرکز رشد واحدهای فناور علوم دامی و صنایع وابسته و مرکز تحقیق و توسعه و دبیرخانه علمی قطب دامپروری نیز آغاز به کار کرد.

در این مراسم همچنین از سه محصول فناورانه و دانش بنیان پژوهشگران این نهاد رونمایی شد.

کود گرانل آهسته رهش، حاوی ترکیبات مغذی و کانی های معدنی جهت اصلاح بستر و کاهش شوری خاک؛ مالچ معدنی زیست سازگار با محیط زیست به منظور تثبیت خاک و کنترل ریزگرد و تولید زئوتیمول، افزودنی خوراک دام با خاصیت آنتی بیوتیک ارگانیک، سه محصول فناورانه و دانش بنیان جهاددانشگاهی سمنان است.