معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی:

رونمایی از چهار طرح برگزیده و جدید جهاددانشگاهی/ فراهم آوردن فرصت‌های مطالعاتی صنعتی برای دانش‌آموختگان توسط این نهاد

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۲ کد : ۶۰۵۴۰ تاپ خبر پژوهشی مصاحبه
معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی با اشاره به رونمایی از چهار طرح برگزیده و جدید این نهاد گفت: طراحی و تولید آنتن ۳۲ پورت BTS ، طراحی و ساخت واحد بازیافت اسید کلریدریک به روش تبخیری، تولید محصول کیمیاسل از سلول‌های استرومایی مزانشیمی کلونال و کیت تشخیص سی تی سی (CTC) چهار طرح منتخب جهاددانشگاهی هستند که در مراسم چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی رونمایی می‌شوند.
رونمایی از چهار طرح برگزیده و جدید جهاددانشگاهی/ فراهم آوردن فرصت‌های مطالعاتی صنعتی برای دانش‌آموختگان توسط این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در نشست خبری چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی اظهار کرد: برنامه پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در قالب شبکه برنامه، طرح‌های فناورانه و طرح‌های پیشران در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، پزشکی، فنی و مهندسی و کشاورزی مدیریت می‌شود و در زمینه امنیت غذایی، جوانی جمعیت، پزشکی بازساختی، گیاهان دارویی، علوم و فناوری، تولید مثل و ... فعالیت دارند.

وی با اشاره به این‌که در مراسم سالگرد جهاددانشگاهی از چهار عنوان طرح برگزیده و جدید که بخشی از نیازهای کشور را برطرف می‌کند، رونمایی خواهد شد، گفت: طراحی و تولید آنتن 32 پورت BTS با پشتیبانی 2G/3G/4G/5G، طراحی و ساخت واحد بازیافت اسید کلریدریک به روش تبخیری، تولید محصول کیمیاسل از سلول‌های استرومایی مزانشیمی کلونال و کیت تشخیص سی تی سی (CTC) برای جداسازی و شمارش سلول‌های سرطانی از خون بیماران چهار طرح منتخب این مراسم خواهند بود.

وی با بیان اینکه اگر سلول‌های سرطانی وارد گردش خون شوند، علاج این بیماری سخت می‌شود، توضیح داد: اگر سلول سرطانی وارد خون شود به بافت‌های دیگر سرایت می‌کند و درمان سخت می‌شود. کیت تشخیص و پایش سرطان، برای جداسازی و شمارش سلول‌های سرطانی از خون بیماران، به این نحو است که برای تمام سلول‌های عصبی، پوستی و عضلانی کاربرد دارد.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی درباره دیگر محصول جدید جهاددانشگاهی با عنوان بازیافت طراحی و ساخت واحد بازیافت اسید کلریدریک به روش تبخیری که در جهاددانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف تولیدشده است، اظهار کرد: هنگامی‌که ورق‌های فولادی در کارخانه تولید می‌شوند، سطح کثیفی دارند. سطوح ورق‌های تولیدی با اسید شسته می‌شود و به دلیل اینکه مورداستفاده گرفته است، قابل‌استفاده نیست. این اسید که برای شست‌وشو به کار گرفته‌شده است؛ توسط جهاد گران شسته شده و می‌تواند استفاده مجدد شود.

وی ادامه داد: ما در حوزه نگهداشت نخبگان نیز فعالیت می‌کنیم، توضیح داد: آیین‌نامه در خصوص حق‌التحقیق و آیین‌نامه پسادکتری تنظیم کرده‌ایم و آن را به سایر واحدها ابلاغ کرده‌ایم. ما همچنین زمینه‌های برای فرصت‌های مطالعاتی، تحقیقاتی و صنعتی برای دانش‌آموختگان فراهم کرده‌ایم.