رییس جهاددانشگاهی خبر داد:

تدوین نقشه راه آینده فعالیت جهاددانشگاهی/ از چهار دستاورد جدید این نهاد رونمایی می‌شود

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۸ کد : ۶۰۵۳۵ تاپ خبر پژوهشی مصاحبه
رییس جهاددانشگاهی در نشست خبری چهل و سومین سالگرد تشکیل این نهاد با اشاره به اینکه در مراسم سالگرد از چهار دستاورد جدید این نهاد رونمایی می‌شود گفت: برنامه تحولی جهاددانشگاهی در حال تدوین است و در این برنامه نقاط قوت و ضعف جهاددانشگاهی دیده‌شده است و نقشه راه آینده فعالیت جهاددانشگاهی با توجه به آن برنامه ریزی خواهد شد.
تدوین نقشه راه آینده فعالیت جهاددانشگاهی/ از چهار دستاورد جدید این نهاد رونمایی می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در آستانه چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، نشست خبری دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و معاونان این نهاد با خبرنگاران در راستای تشریح دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف، روز سه‌شنبه 10 مردادماه 1402 برگزار شد.

دکتر مسلمی نائینی در این نشست خبری با بیان اینکه  جهاددانشگاهی  براساس بیانات مقام معظم رهبری مولود مبارک و از رویش‌های انقلاب اسلامی است، گفت: فرهنگ خودباوری، اعتماد به جوانان، تلفیق علم و ایمان، رشد هدفمند و متعالی، عزت‌آفرینی و امیدبخشی، ما می‌توانیم، پویایی و شادی‌آفرینی از ویژگی‌های بارز این نهاد انقلابی است.

وی با تاکید بر این اینکه به‌حق مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی را باید احیاگر روشی نو و اقدامات جهادگونه و خستگی‌ناپذیر در جهاددانشگاهی دانست، اظهار کرد: با توجه به تقدیر و صحبت‌های مقام معظم رهبری از جهاددانشگاهی، وظیفه ما است که این نهاد انقلابی را راهبری کنیم و این فرهنگ متعالی جهادی را در جامعه اشاعه و گسترش دهیم، زیرا کشور به این فرهنگ نیاز دارد.

 

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ ایمان، امید و اعتماد به جوانان
رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه ایمان، امید و اعتماد به جوانان جزو نیازهای کشور به‌حساب می‌آید، گفت: بر همین اساس، این نهاد شعار «جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ ایمان، امید و اعتماد به جوانان» را به‌عنوان شعار خود برگزیده است.

وی با اشاره به اینکه نهادهای متنوعی در دل انقلاب اسلامی شکل‌گرفته‌اند، افزود: بااین‌وجود هیچ نهادی مانند جهاددانشگاهی وجود ندارد و منحصربه‌فرد به‌حساب می‌آید. جهاددانشگاهی در اوج تحریم‌ها و در دهه اول تشکیل این نهاد که با دوران دفاع مقدس همراه بود توانست با تلاش جهادگونه و بر اساس درخواست‌های 
 نظامی آن زمان و شخصیت‌هایی همچون  شهید ستاری تجهیزات نظامی مختلفی همچون مین‌های هوایی را طراحی و تولید کردیم.

دکتر مسلمی نائینی ادامه داد: دشمن به پادگان‌ها و نیروگاه‌های ما حمله می‌کرد که با همکاری و تلاش جهادگران طراحی جدیدی روی مین‌های هوایی انجام گرفت که در آن دوران بسیار مؤثر بود.
رییس جهاددانشگاهی تصریح کرد: در حوزه علوم انسانی نیز با اسرا مصاحبه‌هایی انجام می‌شد و اطلاعات در اختیار مسئولان نظام قرار می‌گفت.

 

این نهاد کارهای بر زمین‌مانده و موردنیاز حیاتی کشور را انجام می‌دهد
وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی توانسته است با کمک دانشگاه و اساتید مشکلات و نیازهای کشور را برطرف کند و این نهاد اصولاً کارهای بر زمین‌مانده و موردنیاز حیاتی کشور را انجام می‌دهد افزود: در این رابطه می‌توان به دستاورد این نهاد در زمینه ساخت فرستنده‌های رادیویی که در جهاددانشگاهی خواجه‌نصیرالدین طوسی انجام گرفت اشاره کرد که خوشبختانه در این زمینه در کشور و آسیا موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌ایم. الان نیز در حال تولید آنتن‌های 5G  هستیم که برای کشور بسیار مهم است.

وی با بیان این‌که در آینده نیز برنامه تحولی این نهاد با حضور نخبگان، اساتید دانشگاه، متخصصان تدوین خواهد شد اظهار کرد: در این طرح باید نقاط قوت و ضعف جهاددانشگاهی دیده‌شده و ضمن تقویت نقاط قوت، نقاط ضعف برطرف شده و نقشه راه آینده فعالیت جهاددانشگاهی با توجه به آن برنامه ریزی خواهد شد.

دکتر مسلمی نائینی با بیان اینکه مراسم چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی 16 مردادماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری در پژوهشگاه رویان این نهاد برگزار می‌شود تاکید کرد: در این مراسم از چهار دستاورد جدید جهاددانشگاهی رونمایی خواهد شد.

دکتر حسن فارسی قائم‌مقام رئیس و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی؛ دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری؛ دکتر محمد محسن غفوریان معاون آموزش و کارآفرینی، دکتر سید رضی آقا سیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع؛ دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی، دکتر مسعود ابراهیمی سرپرست سازمان تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان و دکتر ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی از دیگر شرکت‌کنندگان این نشست خبری بودند.