افتتاح مزرعه گیاهان دارویی ارتش در گرگان

۰۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۲ کد : ۵۹۹۶۹ پژوهشی
مزرعه پرورش و تولید گیاهان دارویی توسط جهاددانشگاهی گلستان و قرارگاه مهارت‌آموزی آجا در محوطه تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید اسدالله متاجی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گرگان افتتاح شد.
افتتاح مزرعه گیاهان دارویی ارتش در گرگان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان گلستان، مزرعه پرورش و تولید گیاهان دارویی توسط این واحد و قرارگاه مهارت‌آموزی آجا در محوطه تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید اسدالله متاجی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گرگان افتتاح شد.

مزرعه پرورش و تولید گیاهان دارویی با ابتکار قرارگاه مهارت‌آموزی تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید اسدالله متاجی ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری جهاددانشگاهی گلستان ایجاد و با حضور مقامات ارتش و رئیس و معاونین جهاددانشگاهی استان گلستان افتتاح شد.

در این مزرعه ۱۲ گونه گیاهان دارویی بومی منطقه و یا سازگار با آب و هوای استان گلستان و شهرستان گرگان در زمینی به مساحت یک‌هزار مترمربع تولید می‌شود و در صورت نتیجه‌بخشی قابلیت افزایش وسعت این مزرعه وجود دارد.

بهره‌مندی از توان سربازان فارغ‌التحصیل رشته‌های دانشگاهی مرتبط با علوم کشاورزی و گیاهی و سربازان دارای مدارک مرتبط از سازمان فنی ‌و حرفه‌ای از اهداف این طرح است.

سربازان فاقد هرگونه مدرک مرتبط و یا علاقمند به علوم کشاورزی می‌توانند با فعالیت در این مزارع و گذراندن دوره‌های مرتبط تحت نظر مربیان و مدرسان جهاددانشگاهی و فنی و حرفه‌ای و قبولی در آزمون‌های مرتبط مدرک معتبر از این سازمان‌ها دریافت کنند.