توسط سازمان معاونت غذا و دارو؛

پروانه بهره برداری آزمایشگاه همکار برای آزمایشگاه جامع جهاددانشگاهی آذربایجان غربی صادر شد

۲۱ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۳ کد : ۵۹۴۱۱ پژوهشی
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی از صدور پروانه فعالیت ملی در حوزه آنالیزهای معاونت غذا و داروی این نهاد از سوی دانشگاه علوم پزشکی به عنوان اولین آزمایشگاه تخصصی همکار سازمان معاونت غذا و دارو در استان آذربایجان غربی خبر داد.
پروانه بهره برداری آزمایشگاه همکار برای آزمایشگاه جامع جهاددانشگاهی آذربایجان غربی صادر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی  دکتر راحله طهماسبی معاون پژوهشی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی  با اعلام این خبر افزود : مرکز خدمات جامع آنالیز و شناسایی جهاد دانشگاهی استان اولین و بزرگترین مرکز دارای مجوز استان در زمینه آنالیز  انواع مواد شیمیایی ، مواد غذایی و... است که توانسته مجوز های لازم را از مراجع ذیصلاح اخذ نماید.

وی ادامه داد: این مرکز دارای مجوز از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، سازمان حفاظت محیط‌ زیست، جهادکشاورزی و سازمان گمرگ بوده ضمن آنکه علاوه براین دستگاهها به دستگاههایی مانند آب و فاضلاب، شرکت شهرک های صنعتی، آب منطقه ای،شهرداری ارومیه، مرکز تحقیقات آرتمیای کشور، دانشگاه ارومیه، دانشگاه پیام نور، اداره کل دامپزشکی، اداره کل پزشکی قانونی و .... ارائه خدمت نموده است.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به سابقه طولانی و تجهیزات منحصر بفرد گردآوری شده در این مرکز گفت:این مرکز عضو فعال شبکه آزمایشگاهی راهبردی ستاد فنآوری ریاست جمهوری است و خدمات تخصصی و فوق تخصصی به دانشجویان و دانشگاهیان سراسر کشور ارائه می دهد.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه : مرکز خدمات تخصصی در استان علاوه بر رفع مشکلات صنایع با ارائه خدمات تخصصی، به عنوان مشاوری امین نیز در سطح استان مطرح می باشد ادامه داد: یکی از اهداف مرکز ، موثر بودن در تحقیق و توسعه صنایع غذائی استان،کیفی سازی محصولات تولیدی استان و  توسعه صادرات محصولات است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از انجام 12 هزار آزمون  طی سال جاری در این آزمایشگاه خبر داد و گفت : در همین مدت 1555 مورد نمونه مورد سنجش قرار گرفته است .

دکتر طهماسبی با اعلام آمادگی برای ارائه خدمات آزمایشگاهی به کلیه افراد حقیقی و سازمان های متقاضی اظهار داشت: این مرکز با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و نیروی انسانی توانمند، با هدف انجام آزمون های تخصصی در زمینه های آب، خاک، هوا، مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد شیمیایی تاسیس شده است و بخش آزمایشگاهی با دارا بودن مجهزترین و پیشرفته ترین دستگاه های تجزیه ای قادر به سنجش طیف وسیعی از آزمون ها می باشد.

 وی  در ادامه از توسعه دامنه و مجوزهای این مرکز خبرداد و گفت : اخذ مجوز سازمان دامپزشکی در جریان است که به مجموعه مجوزهای این آزمایشگاه اضافه خواهد شد.

گفتنی است، آزمایشگاه مواد غذایی و شیمیایی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی واقع در کیلومتر 3 جاده سلماس و با شماره تماس 332417355 پاسخگوی متقاضیان می باشد.