در نشست مشترک معاونان جهاددانشگاهی و استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید شد؛

ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در مسیر توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد

۰۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۸ کد : ۵۷۵۰۳ پژوهشی
در نشست معاونان جهاددانشگاهی، رییس واحد کهگیلویه و بویراحمد و معاون اقتصادی استانداری این استان تاکید شد: ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در مسیر توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد.
ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در مسیر توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد، نشست معاونان جهاددانشگاهی، رییس واحد کهگیلویه و بویراحمد و معاون اقتصادی استانداری این استان درباره گسترش همکاری‌ها در عرصه مختلف در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد. 

این نشست با حضور سید رضی آقا سیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع و دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

«سید رضی آقا سیدی»، معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی در این نشست با اشاره به پتانسیل‌های جهاددانشگاهی گفت: آماده هستیم با توجه به مشکلات و خلأهای شناسایی شده استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت های این نهاد در سراسر کشور استفاده کنیم و گامی در جهت توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد برداریم.

همچنین «دکتر یعقوب فتح‌الهی »، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در ادامه این نشست گفت: جهاددانشگاهی در زمینه درمان ناباروری، سلول های بنیادی، ذخایر ژنتیک و تولیدات ملی پیشتاز است و در کشور و حتی دنیا دستاوردها و سابقه خوبی دارد.

وی افزود: این نهاد انقلابی آماده همکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت رفع نیازهاست.

همچنین «سید احسان عسکری»، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های زیادی در بخش های مختلف از جمله اقتصادی، گردشگری، طبیعت، جنگل، رواناب‌ها، نفت و گاز، گیاهان دارویی و معادن است.

وی افزود: برخی از خلاها در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که برای انجام کارهای بر زمین مانده انتظار داریم این نهاد انقلابی در زمینه رفع آنها ورود کرده و استان را کمک کند و ما در استانداری نیز کمک می‌کنیم که به صورت مشترک اقدامات مثبت و مهمی در استان انجام دهیم.

عسکری اظهار کرد: معدن یکی از پتانسیل های استان کهگیلویه و بویراحمد است که قرار شد در زمینه علمی و تحقیقاتی و تبدیل به محصولات جانبی به صورت مشترک با جهاددانشگاهی کشور اقداماتی و برنامه های را در استان اجرایی کنیم.

همچنین،  «سید داود موسویان»، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست با اشاره به نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد به آزمایشگاه ژنتیک و مرکز تشخیص، غربالگری و درمان سرطان زنان گفت: از جهاددانشگاهی مرکز و استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای راه اندازی این مراکز در خواست کمک داریم.

گفتنی است که در این نشست مقرر شد در سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد، کارخانه آفت کش های گیاهی و آنتی بیوتیک های گیاهی جهاد دانشگاهی این استان در شهرستان گچساران و با کمک اعتباری و بودجه ای دفتر مرکزی جهاددانشگاهی مورد توجه ویژه قرار گیرد. همچنین سایر مراکز و واحدهای جهاددانشگاهی در این زمینه به کمک بیایند با تحقیق و توسعه محصولات متعدد و متنوعی را تولید کند.

مقرر شد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیاز سنجی و بررسی‌های لازم صورت گیرد تا از ظرفیت پژوهشگاه رویان برای درمان زوج های نابارور استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده شود و همچنین زمینه ایجاد و راه اندازه یک شعبه از این پژوهشگاه در استان فراهم شود.

پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی کشور در زمینه استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت‌های گیاهان دارویی استان کهگیلویه و بویراحمد ورود کرده و به این استان کمک کند.

همچنین با توجه به نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد به آزمایشگاه ژنتیک و مرکز تشخیص، غربالگری و درمان سرطان زنان در استان، جهاد دانشگاهی کشور و استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای راه اندازی و بهره برداری از این دو مرکز برای کمک و حمایت اعلام آمادگی کردند.