رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی:

ارتباط با علما و پژوهشکده‌های فقه و اخلاق نقطه قوت مرکز درمان ناباروری است

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۲ کد : ۵۶۷۷۱ پژوهشی مصاحبه
رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی گفت: ارتباط تنگاتنگ مرکز درمان ناباروری با علما و پژوهشکده‌های فقه و اخلاق می‌تواند نقطه قوت مرکز درمان ناباروری قم باشد.
ارتباط با علما و پژوهشکده‌های فقه و اخلاق نقطه قوت مرکز درمان ناباروری است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر عبدالحسین شاهوردی با اشاره به این که جهاددانشگاهی پلی میان جامعه علمی و پاسخ به نیاز جامعه است، اظهار کرد: ازجمله دستاوردهای جهاددانشگاهی می‌توان به پژوهشگاه رویان اشاره کرد که در عرصه درمان ناباروری خوش درخشیده است.

وی دلایل درخشش پژوهشگاه رویان را مدنظر قرار داد و گفت: یکی از دلایل عملکرد موفق پژوهشگاه رویان را می‌توان، توانمندی این مجموعه در علوم پایه و زیست شناسی نامید.

رییس پژوهشگاه رویان با بیان این که این پژوهشگاه در عرصه مباحث پزشکی تجربه خوبی در کشور دارد، مطرح کرد: بیولوژیست‌ها و دانشجویان علوم پایه نقطه قوت پژوهشگاه رویان هستند.

وی اضافه کرد: این جمع در ابتدا در راستای پاسخ به نیازهای جامعه در عرصه درمان ناباروری ورود پیدا کرد، ولی امروز توانسته است در عرصه‌های مختلفی صاحب نظر شود.

دکتر شاهوردی با اشاره به این که از دیگر نقاط قوت عملکرد رویان در مقالات، کتاب‌های مباحث جنین شناسی، بیولوژیک و سلول‌های بنیادی است، عنوان کرد: در عرصه بیولوژیک می‌توان گام‌های بزرگی برداشت و رویان این موضوع را اثبات کرده است.

وی با بیان این که میدان بسیار بزرگی برای بیولوژیست‌ها فراهم شده است، خاطرنشان کرد: در گذشته بیولوژیست‌ها در نهایت استاد دانشگاه بودند ولی امروز در کنار اتاق‌های عمل بیمارستان‌ها در حال احیا و ترمیم سلول‌ها هستند.

رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به این که خواستن، توانستن است، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است، در هر عرصه‌ای که جوانان ورود کرده‌اند، آثار بسیار بزرگی به جای مانده است.

وی با بیان این که نیروهای انسانی نقش اساسی در سیر تکامل رویان داشته‌اند، یادآور شد: ساختارها و بسترهایی که نیروهای انسانی بتواند در آن موفق شود نیز از دیگر مسائل مورد توجه است.

دکتر شاهوردی ادامه داد: پژوهشگاه رویان در حال حاضر چندین مجموعه مختلف دارد و همچنین چندین شرکت دانش بنیان در کنار این پژوهشگاه درحال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه مرکز درمان ناباروری قم شرایط ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: تعداد بالای زائرین و مسافرین در قم به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) موجب شده است که فرصت ویژه‌ای برای خدمت‌رسانی این مرکز ایجاد شود.

رییس پژوهشگاه رویان با بیان این که استان قم مهد علما است، مطرح کرد: این موضوع موجب شده است تا گفتمان خاص علمی در این شهر، مطرح شود که می‌تواند در ارائه خدمات مجموعه مرکز درمانی قم تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به این که ارتباط تنگاتنگ مرکز درمان ناباروری با علما و پژوهشکده‌های فقه و اخلاق می‌تواند نقطه قوت مرکز درمان ناباروری قم باشد، عنوان کرد: مجموعه مرکز درمان ناباروری در قم تعامل خوبی با رویان و ابن سینا دارد و از پشتیبان علمی قوی‌ای برخوردار است.

دکتر شاهوردی با بیان این که بسیاری از مشکلات با این تعامل ارتباطی رفع می‌شود، خاطرنشان کرد: دوراندیشی موجب شده است که به مسئله پژوهش نیز توجه شود و در این راستا نیز این مرکز توانسته‌ است با استفاده از این پژوهش‌ها به بسیاری از مشکلات و سوالات پاسخ دهد.

وی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به این که این مرکز می‌تواند در سطح ملی و بین المللی اقدامات بسیاری را انجام دهد، تصریح کرد: با دوراندیشی و همکاری با مجموعه‌های مختلف می‌توان اقدامات بزرگی را رقم زد.