انعقاد تفاهم‌نامه بین جهاددانشگاهی زنجان و شرکت توزیع برق استان

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰ کد : ۵۶۱۶۷ پژوهشی
در راستای تحقق شعار سال "مهار تورم و رشد تولید" و همچنین به منظور توسعه پژوهش‌های کاربردی، رفع مشکلات فناورانه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از طریق حمایت از محصولات فناورانه داخلی، تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی زنجان و شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان منعقد شد.
انعقاد تفاهم‌نامه بین جهاددانشگاهی زنجان و شرکت توزیع برق استان

به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی استان زنجان، در راستای استفاده از توانمندی‌های پژوهشی و فنی جهاددانشگاهی در جهت رفع نیازهای فناوارنه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به ویژه در حوزه هوشمندسازی پست‌های زمینی و هوایی توزیع نیروی برق از طریق اختصاصی‌سازی پلتفرم بومی"پایش و کنترل پارامترهای محیطی ICMS" جهاددانشگاهی زنجان قرارداد همکاری منعقد شد.

در این تفاهم‌نامه کنترل جامع تردد و دسترسی گروه‌های کاربری (پرسنل، پیمانکاران، ناظران و ...) به صورت آنلاین، پایش پارامترهای تخصصی پست‌های زمینی و هوایی توزیع نیروی برق در حوزه تامین امنیت پست‌ها، ایجاد ارتباط با سایر سامانه‌های موجود در شرکت توزیع نیروی برق استان نظیر نرم افزار حوادث، MDM  فراب مورد توجه قرار گرفته است.

 ICMS سامانه‌ای هوشمند، متمرکز است که توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی زنجان طراحی و توسعه یافته است. این سامانه با رعایت استانداردها و الزامات امنیتی و قرار گیری در پست‌های زمینی و هوایی توزیع برق پارامترهای تخصصی مورد نیاز را به صورت برخط پایش و اطلاعات کاربردی از عملکرد تجهیزات و همچنین وقوع شرایط بحرانی را ارایه می‌کند.  از دیگر امکانات این سامانه مدیریت هوشمند دسترسی افراد به پست های زمینی توزیع برق است.

این سامانه قادر به کنترل هم زمان سطح دسترسی گروه‌های مختلف افراد از جمله پیمانکاران، ناظران، پرسنل به صورت امن با قابلیت مانیورینگ لحظه‌ای ترددها در سطح استان یا کشور است. ICMS همچنین به عنوان یک سیستم امنیتی قابلیت تشخیص شرایط بحرانی مثل تشخیص دود و آتش، ورود غیرمجاز به پست‌های زمینی، اتصال به سنسورهای امنیتی و انواع قفل‌های الکترونیکی را دارد.

داشبورد مدیریتی این سامانه امکان جمع‌آوری داده‌های دستگاه‌ها را در بستر شبکه اینترنت و اینترانت فراهم کرده و کاربر را قادر می‌سازد تا سیستم را به صورت OnLine ، مدیریت و پایش کند. از مهم‌ترین امکانات دیگر این سامانه، جمع‌آوری و تحلیل عظیـم داده‌ها و محاسبه کارایی Performance سیستم بر اساس پارامترهای مورد نظر کاربر است.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی واحد زنجان شرکت توزیع برق استان زنجان