نماینده مردم الیگودرز در مجلس در بازدید از جهاددانشگاهی:

مجلس حامی جهاددانشگاهی است/ تقویت این نهاد در برنامه هفتم توسعه

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۷:۳۷ کد : ۵۴۷۸۶ تاپ خبر پژوهشی
نماینده مردم الیگودرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقویت جهاددانشگاهی در برنامه هفتم توسعه، بیان کرد: در زمینه ایجاد شبکه ملی پیشگیری و درمان سرطان اقدامات خوبی توسط این نهاد انجام شده ومجلس هم حامی جهاددانشگاهی است تا خدمات بهتری به مردم ارایه شود.
مجلس حامی جهاددانشگاهی است/ تقویت این نهاد در برنامه هفتم توسعه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی» در محل نمایشگاه‌های خانه ملت با بیان اینکه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلاب اسلامی تاکنون خدمات ماندگاری به جامعه علمی کشور ارائه داده است گفت: این نهاد با ایجاد پژوهشکده و پژوهشگاه ها فعالیت‌های خوبی در سطح کشور دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به حوزه گیاهان دارویی که بسیار مهم و اثرگذار است اشاره کرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع کشت و فرآوری گیاهان دارویی که از طریق پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی انجام می شود در کشور بسیار ارزشمند است، عنوان کرد: در دنیا بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار تجارت گیاهان دارویی است که سهم ما از این تجارت بسیار پایین بوده که باید با همکاری پژوهشگران جهاددانشگاهی این سهم را افزایش دهیم.

دکتر خدابخشی با اشاره به ایجاد شبکه ملی پیشگیری و درمان سرطان توسط این نهاد گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده که مجلس هم حامی جهاددانشگاهی است تا خدمات بهتری به مردم ارایه شود.

وی پیرامون نحوه حمایت مجلس جهت تجاری سازی طرح های جهاددانشگاهی گفت: با توجه به محدودیت‌های بودجه عمومی تلاش داریم در حد امکان سهم جهاددانشگاهی را از این بودجه افزایش دهیم.

وی افزود موضوع دیگر برنامه هفتم توسعه است که یک راه حل گذاری جدید برای ۵ سال آینده در آن دیده می شود تلاش می کنیم در این برنامه جهاددانشگاهی را تقویت کنیم.

گفتنی است، نمایشگاه گزیده ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی از شنبه (۱۳ اسفندماه) تا سه شنبه (۱۶ اسفندماه) در محل نمایشگاه دائمی مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.