عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بازدید از نمایشگاه جهاددانشگاهی:

جهاددانشگاهی یکی از معتبرترین نهادها در حوزه افکارسنجی است/عملکرد این نهاد انقلابی قابل قبول

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۳ کد : ۵۴۷۷۴ تاپ خبر پژوهشی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:کارهای فرهنگی جهاددانشگاهی خوب ارزیابی می‌شود اما به شرط اینکه از آنها استفاده شود. به هر حال در یک نظام مردم‌سالار باید کشور را براساس جهت‌گیری‌ها و سلایق مردم اداره کرد و جهاددانشگاهی یکی از معتبرترین نهادهایی است که در حوزه افکارسنجی و جهت‌گیری‌ مردم حضور فعالی دارد.
جهاددانشگاهی یکی از معتبرترین نهادها در حوزه افکارسنجی است/عملکرد این نهاد انقلابی قابل قبول

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه «جهاددانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان»، درباره اثرگذاری اقدامات فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: اساسأ انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و دانشگاه هم کانون تولید فرهنگ، علم و پیشران توسعه و پیشرفت کشور می باشد و قرار است انقلاب ما که در سال ۵۷ در ساحت سیاست به وقوع پیوسته بلافاصله در ساحت علم و فناوری و مباحث فرهنگی دامنه پیدا کند و نخستین مأموریت جهاددانشگاهی تحقق این موارد است.

وی افزود: جهاددانشگاهی باید براساس گفتمان انقلاب اسلامی و منافع ملی فضای دانشگاه‌های کشور را تغییر می‌داد و این مأموریت اصلی جهاددانشگاهی است.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که انتظارات از جهاددانشگاهی بسیار زیاد است، اظهار کرد: عملکرد این نهاد انقلابی قابل قبول است و اگر در دانشگاه تحولی رخ داده، ریشه آن از فعالیت‌های جهاددانشگاهی نشات می‌گیرد.

وی با بیان این که به باور من جهاددانشگاهی در پیوند دادن دانشگاه با نیازهای جامعه، صنعت و مباحث اداری کشور گام‌های بسیار مؤثری را برداشته و راه‌اندازی خبرگزاری و ارتباط او با مردم و انجام کارهای قرآنی و فرهنگی و از همه مهمتر همین نظرسنجی‌های حرفه‌ای که بعضاً مشاهده کرده‌ام، در زمره اقدامات خوب فرهنگی جهاددانشگاهی محسوب می‌شود، گفت:  کارهای فرهنگی جهاددانشگاهی خوب ارزیابی می‌شود اما به شرط اینکه از آنها استفاده شود. به هر حال در یک نظام مردم‌سالار باید کشور را براساس جهت‌گیری‌ها و سلایق مردم اداره کرد و جهاددانشگاهی یکی از معتبرترین نهادهایی است که در حوزه افکارسنجی و جهت‌گیری‌ مردم حضور فعالی دارد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی دماسنج خود را در دل جامعه تنظیم کرده است، عنوان کرد: من امیدوارم این نهاد کار خود را توسعه دهد، چون رأی مردم را در اداره جامعه مهم است و باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: باید به یافته‌ها و نظرسنجی‌ها توجه شود و باید تلاش کرد برنامه‌ها براساس این یافته‌ها تنظیم شود.

به گفته وی، این کشور و نظام برای مردم است و لذا بهتر است دماسنج بخش رسمی کشور در دل مردم و افکار عمومی قرار داشته باشد و در همین راستا افکارسنجی جهاددانشگاهی گام‌های خوبی را برداشته است.

عباس‌زاده با اشاره به آفت‌هایی که جهاددانشگاهی را تهدید می‌کند، گفت: گرفتار شدن در مسائل روزمره، محافظه‌کاری و کاهش سطح ریسک‌گریزی برای جهاددانشگاهی آفت است و باید مراقب باشد تحت تأثیر این آفات قرار نگیرد.

وی در پایان تأکید کرد: جهاددانشگاهی باید گرانیگاه تغییر و تحولات مثبت در جامعه محسوب شود و خط قرمزی جز منافع ملی نداشته باشد.

 

یادآور می‌شود نمایشگاه «جهاددانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان» با هدف ارائه گزیده‌ای از دستاوردهای حوزه‌های پژوهش و فناوری؛ آموزش و کارآفرینی؛ تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان و فرهنگی جهاددانشگاهی از شنبه، ۱۳ اسفند تا سه‌شنبه، ۱۶ اسفندماه از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی دایر است.