مجتمع آموزشی پزشکی جهاددانشگاهی استان بوشهر افتتاح شد

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۰ کد : ۵۴۶۱۰ پژوهشی
مجتمع آموزشی پزشکی جهاددانشگاهی استان بوشهر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال در آیینی با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به بهره‌برداری رسید.
مجتمع آموزشی پزشکی جهاددانشگاهی استان بوشهر افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی بوشهر، رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر  پنجشنبه ۱۱ اسفند در این آیین اظهار کرد: مجتمع آموزشی پزشکی این نهاد علمی شامل آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک و مرکز آموزش مهارتی حرفه‌ای علوم پزشکی با زیر بنای ۱۷۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

علی احمدی زاده اضافه کرد: آزمایشگاه تشخیص پزشکی و ژنتیک درسال‌های اخیر به عنوان یک نیاز اساسی در تشخیص بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی نقش مهمی را در کاهش تولدهای ناسالم داشته است و خدمات کم‌نظیری به زوج‌های جوان ارائه می‌کند، اما متاسفانه مردم این استان سال‌ها از نبود این آزمایشگاه رنج می‌بردند و برای دریافت این خدمت به استان‌های همجوار سفر می‌کردند.

وی تصریح کرد: به‌دنبال حل این مشکل جهاد دانشگاهی استان بوشهر اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص پزشکی و ژنتیک با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال که ازمایشگاه جامع کلیه آزمایشات تشخیص طبی پزشکی و ژنتیک می باشد و در کنار آن مرکز آموزش پزشکی را نیز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال راه‌اندازی کرده است، که این دو مرکز امروز با حضور وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر در خصوص مرکز آموزش مهارتی حرفه‌ای علوم پزشکی این مجتمع نیز بیان کرد: جهاد دانشگاهی برگزار کننده دوره‌های تخصصی-مهارت افزایی حوزه پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی و دوره های مهارت حرفه ای است که این مرکز می‌تواند به طور تخصصی نتایج بسیار خوبی در پی داشته باشد و مهارت افزایی کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: جهاددانشگاهی استان بوشهر با شناسایی ظرفیت‌ها و خلاهای استان موفق شده است پیشرفت‌های علمی و توفیقات زیادی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی داشته باشد، که از مهمترین آن در یکسال گذشته می‌توان به تولید بچه ماهی سی‌باس، فناوری غذای آبزیان، مرکز آموزش پزشکی و اولین آزمایشگاه ژنتیک استان اشاره کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت نیز در این مراسم گفت: ظرفیت بسیار خوبی جهاددانشگاهی برای مردم ایجاد کرده است.
دکتر یونس پناهی گفت: ازمایشگاه جامعی با تجهیزات به روز توسط جهاددانشگاهی ایجاد شده است که می تواند خدمات بسیار خوبی به مردم ارائه نماید.
وی تصریح کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اماده هر گونه همکاری با جهاددانشگاهی را دارد و تاکید کرد در این ازمایشگاه با تفاهم نامه ای فی مابین جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تحقیقات کاربردی در این مرکز انجام شود.
وی اضافه کرد: برای خرید تجهیزات و توسعه مرکز اماده هر گونه کمک از محل وزارت خانه به جهاددانشگاهی بوشهر هستیم.
دکتر پناهی در افتتاح مرکز اموزش پزشکی گفت: مرکز اموزش پزشکی جهاددانشگاهی بوشهر  ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه اموزش های تخصصی کوتاه مدت و تربیت نیروی تکنسین و ماهر در حوزه پزشکی استان است.
وی در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم جهت توسعه فعالیت های پزشکی و درمانی جهاددانشگاهی به عمل خواهد آورد.