برگزاری رویداد علمی و پژوهشی «پزشکی مبتنی بر سبک زندگی»

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۱ کد : ۵۴۰۱۴ پژوهشی انتشار دانش
اولین کنگره پزشکی مبتنی بر سبک زندگی به همت جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفندماه در آمفی تئاتر اصلی ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.
برگزاری رویداد علمی و پژوهشی «پزشکی مبتنی بر سبک زندگی»

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، دبیر اجرایی اولین کنگره پزشکی مبتنی بر سبک زندگی از برگزاری این رویداد علمی و پژوهشی در روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفندماه در آمفی تئاتر اصلی ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد.

دکتر مریم صداقت ضمن اعلام این خبر، با تاکید بر اهمیت مقوله سبک زندگی در دنیای مدرن گفت: امروزه بسیاری از مشکلات در حوزه پزشکی بر اساس تغییر در الگوهای سبک زندگی به وجود آمده است که هزینه‌های زیادی را به ویژه در حوزه سلامت تحمیل می‌کند.

‌عضو هیات علمی گروه پژوهشی پزشکی مبتنی بر سبک زندگی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در توضیح پزشکی مبتنی بر سبک زندگی گفت: این مقوله جدید شش محور مهم «تغذیه سالم»، «فعالیت جسمانی»، «خواب مناسب»، «عدم استفاده از دخانیات و الکل»، «مدیریت استرس» و «روابط اجتماعی سالم» را دنبال می‌کند و معتقد است بسیاری از مشکلات و بیماری‌هایی که بار اقتصادی سنگینی بر جامعه و نظام سلامت تحمیل می‌کنند، از جمله بیماری‌های غیرواگیر به شمار می‌روند و به خاطر نامناسب بودن سبک زندگی یعنی تغذیه نامناسب، نداشتن فعالیت‌های کافی، قرار گرفتن در معرض استرس‌های زیاد، از دست رفتن روابط اجتماعی سالم و … به وجود می‌آیند.

دبیر اجرایی اولین کنگره پزشکی مبتنی بر سبک زندگی افزود: پزشکی مبتنی بر سبک زندگی به عنوان یک مقوله جدید پزشکی با ساده‌ترین و در دسترس‌ترین ابزارها به دنبال تغییر نگاه‌ها از درمان به سوی پیشگیری است. در همین راستا جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران به پشتوانه فعالیت‌های علمی و پژوهشی گروه پزشکی مبتنی بر سبک زندگی برگزار کننده اولین در حوزه پزشکی مبتنی بر سبک زندگی در کشور است.

این روانشناس با بیان این که این رویداد در روزهای دهم و یازدهم اسفندماه در محل آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود، عنوان کرد: در افتتاحیه کنگره نماینده سازمان بهداشت جهانی، صندوق ملل متحد در جمهوری اسلامی و نمایندگانی از دفاتر ذیربط در معاونت بهداشت وزارت بهداشت حضور دارند.