رییس جهاددانشگاهی سمنان مطرح کرد:

توسعه فناوری‌های نوین علوم زیستی در استان سمنان با همکاری پژوهشگاه ابن سینا

۰۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۵ کد : ۴۹۸۸۱ پژوهشی
رییس جهاددانشگاهی سمنان از توافق این نهاد با پژوهشگاه ابن سینا جهاددانشگاهی برای توسعه فناوری های نوین علوم زیستی و ارایه خدمات متنوع در این حوزه در استان سمنان خبر داد.
توسعه فناوری‌های نوین علوم زیستی در استان سمنان با همکاری پژوهشگاه ابن سینا

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی راد رییس جهاددانشگاهی سمنان با اعلام این خبر گفت: در جلسه ای با رییس و اعضای هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا جهاددانشگاهی در خصوص همکاری بین جهت توسعه فناوری های علوم زیستی در زمینه مرکز درمان ناباروری و همچنین همکاری های مشترک در زمینه اصلاح نژاد دام سنگین(گاو و شتر) توافق شد.

وی اضافه کرد: در این نشست که دکتر صادقی رییس پژوهشگاه ابن سینا و معاونان حضور داشتند زمینه های همکاری و توسعه فناوری های نوین علوم زیستی در زمینه درمان ناباروری در حوزه های مختلف شامل ایمونولوژی، ژنتیک، عفونت‌ها و غدد تولیدمثل، سرطان های شایع در زنان و ... بررسی شد.

رییس جهاددانشگاهی سمنان ادامه داد: در این جلسه همچنین همکاری های مشترک پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه ایستگاه اصلاح نژاد دام سنگین(گاو و شتر) بررسی شد که در صورت تامین اعتبار و زمین و آب انتقال جنین گوساله های نژاد برتر صورت خواهد گرفت و زمینه کارهای تحقیقاتی نیز در آینده شکل خواهد گرفت.

منصفی راد افزود: در زمینه همکاری های مشترک پژوهشگاه ابن سینا در زمینه مهندسی بافت و همکاری در مرکز درمان زخم جهاددانشگاهی استان سمنان نیز بحث و تبادل نظر شد.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد برای توسعه همکاری دو طرف تفاهم نامه همکاری منعقد شود، همچنین در این جلسه برای بازدید مسئولان استان سمنان از دستاوردهای پژوهشگاه ابن سینا در حوزه انسانی و دام توافق شد.

رییس جهاددانشگاهی استان سمنان تصریح کرد: پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی(ابن سینا) مسیر تکامل و توسعه را از شکل گیری پژوهشکده ای کوچک در جهاددانشگاهی در سال 1377 آغاز کرد. در تیرماه 78 این پژوهشکده به عنوان مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی تولید مثل به تصویب شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید. فعالیت های این مجموعه از ابتدا بر ابعاد مختلف باروری، مانند ایمونولوژی، ژنتیک، عفونت ها و غدد تولیدمثل و جنبه های اخلاقی و حقوقی باروری متمرکز بوده است.

منصفی راد بیان کرد: فعالیت های پژوهشگاه ابن سینا جهاددانشگاهی نیز امروز پویاتر و متنوع تر از گذشته ادامه دارد و در سال های اخیر دستاوردهایی چشمگیر در زمینه هایی نوین، همانند سلول های بنیادی و بیوتکنولوژی دامی داشته است.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی سمنان پژوهشگاه ابن سینا