نماینده مردم تهران در مجلس:

فعالیت‌های جهادانشگاهی فصل تازه‌ای در حوزه تخصصی پژوهش و درمان است

جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران (۵۴)
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۰ کد : ۴۶۶۴۴ پژوهشی
سمیه رفیعی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در آستانه چهل و دمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی با حضور در سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران از بخش‌‌های مختلف این سازمان بازدید کرد.
فعالیت‌های جهادانشگاهی فصل تازه‌ای در حوزه تخصصی پژوهش و درمان است

به گزارش جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس پس از بازدید از سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی وبا اشاره به انگیزه و رضایتمندی اعضای این سازمان برای فعالیت در مجموعه گفت: برای یک پژوهشگر هیچ چیز مهمتر از آن نیست که بتواند نتیجه پژوهش خود را به صورت کاربردی و عملیاتی مشاهده کند. آنچه در جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران مشاهده کردم که می توان آن را به جهاددانشگاهی در کل کشور تعمیم داد، میزان بالایی از رضایتمندی پژوهشگران و نخبگان مشغول در این مجموعه بود که این اشتیاق را در کمتر مجموعه پژوهشی می توان مشاهده کرد.

او با تاکید بر آنکه توجه به مجموعه های دانش بنیان باید افزایش پیدا کند افزود: مجموعه‌های دانش بنیان به شرط آنکه از اختیار و بهای لازم برخوردار باشند، یکی از راه حل های کشور هستند. از همینجا به همه اندیشمندان جوان و همه کسانی در حوزه های دانش بنیان و فناوری های نو فعالیت دارند، به خصوص پژوهشگران جهاددانشگاهی خداقوت عرض کرده و پیشرفت های بیشتر را برای آنها طلب می کنم.

این نماینده مجلس یازدهم در ارتباط با بازدید خود از مجموعه جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران نیز گفت: انصافا در بخش‌‌های اجرایی، پژوهش و تحقیق و توسعه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است که می‌توان آنها را فصل تازه ای در حوزه تخصصی پژوهش و درمان دانست.

این نماینده مجلس با اشاره به رضایتمندی مراجعه کنندگان از خدمات کلینیک‌‌های درمانی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، گفت: در بازدید از مجموعه درمانی این سازمان، با تعدادی از مراجعه کنندگان گفت و گو شد که تقریبا همه مراجعه کنندگان به این مراکز از خدمات آن رضایت داشتند. البته خدمات درمان در منزل و سبک زندگی در این سازمان نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارد.

رفیعی افزود: مرکز دم (درمان در منزل) جهاددانشگاهی ارائه دهنده پکیج کاملی از خدمات سلامت از جمله خدمات روانشناسی در منزل است و این مساله کمتر در مجموعه‌‌های پزشکی و درمانی کشور مشاهده می‌شود. توجه به آلام و ارائه خدمات روان‌درمانی بسیار پدیده مهمی است و خوب است سایر مراکز درمانی کشور نیز به این موضوع توجه داشته باشند.

او همچنین تشکیل گروه پژوهشی پزشکی مبتنی بر سبک زندگی و فعالیت‌‌های آن نظیر برگزاری کنگره سبک زندگی سالم را پاسخ به نیازهای مهمی در سلامت کشور دانست و گفت: سالانه بخش مهمی از بودجه کشور به درمان اختصاص پیدا می‌کند، مضاف بر آن نیز آلام و درد بیماران با هیچ هزینه ای قابل جبران نیست؛ اگر به دنبال حلقه اول زنجیزه پزشکی و درمانی باشیم به مقوله سبک زندگی سالم می‌رسیم که توجه آن می‌تواند از بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات کنونی کشور جلوگیری کند.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به بازدید از پژوهشکده زخم و ترمیم بافت یارا و همچنین مرکز درمان زخم گفت: یافته‌های پژوهشگران جوان در پژوهشکده زخم و ترمیم برای بهبود زخم‌‌های مزمن فوق‌العاده و بی‌نظیر بود. خدماتی مجموعه زخم نیز بسیار قابل توجه و بازدهی بالایی بسیار بالایی انجام صورت می‌گیرد. به طور کلی در ملاقات با متخصصان این مجموعه‌ها با بحث‌هایی در حوزه‌‌های تخصصی، نوآوری و تولید دانش رو‌به‌رو شدم که می‌توانند با بهترین‌‌های دنیا به رقابت بپردازند. به این ترتیب به سیاستگذاران کشور در سطوح مختلف توصیه می‌کنم به این مراکز توجه بیشتری داشته باشند و نیازهای مادی و معنوی مجموعه را برآورده سازند.

او در پایان تاکید کرد بدون شک این مجموعه‌ها باید از سوی دولت مورد حمایت دولت قرار بگیرند و ما نیز در مجلس حتما این موضوع را از دولت مطالبه خواهیم کرد.

سمیه رفیعی نماینده تهران در مجلس یازدهم از پژوهشکده فناوری‌‌های زخم و ترمیم بافت، مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی، مجموعه درمانی یارا کلینیک و مرکز درمان در منزل بازدید کرد.