برگزاری نشست تخصصی توسعه فعالیت های فناورانه جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با شرکت های زیست پویش ایمن دارو و لقمان حکیم خاورمیانه

۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۴ کد : ۴۶۲۲۸ پژوهشی
نشست تخصصی توسعه فعالیت های فناورانه جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با شرکت های زیست پویش ایمن دارو و لقمان حکیم خاورمیانه تبریز در خصوص ایده های فناورانه و پروژه های کاربردی دانش بنیان برگزار شد.
برگزاری نشست تخصصی توسعه فعالیت های فناورانه جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با شرکت های زیست پویش ایمن دارو و لقمان حکیم خاورمیانه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، این نشست با حضور رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی پیرامون هم اندیشی در خصوص توسعه فعالیت های فناورانه  مورد نیاز استان برگزار شد.

در این نشست دکتر حسین زاده، رییس جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: شرکت های فناور مستقر در مجموعه جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، پتانسیل ارزشمندی در راستای فعالیتهای پژوهشی محصول محور و اشتغالزایی است که می توان با هم افزایی، گامهای ارزشمندی در جهت توسعه استان برداشت.

دکتر حسین زاده با اشاره به برنامه های پژوهشی واحد در راستای ارایه خدمات به هم استانی ها در قالب کیلینیک های درمانی اظهار کرد: با توجه به توانمندیها و عملکرد پژوهشی و فناورانه واحد آذربایجان غربی و همچنین فعالیتهای مشخص انجام گرفته در شرکتهای فناور ، تولید محصولات و ترکیبات نوین با قابلیت کاربردهای دارویی، غذایی، درمانی از  اولویت های اصلی این نشست است.

دکتر طهماسبی معاون پژوهشی واحد با اشاره به پتانسیل ها و توانمندی های پژوهشی واحد، تولید متابولیتهای ثانویه گیاهی، آنتی باکتریالهای گیاهی، آنتی بیوتیک های گیاهی، تولید زخم پوشهای مناسب با استفاده از ضایعات بیولوژیکی را بعنوان  ایده های پژوهشی مطرح کردند که این امر نیازمند تعامل با شرکتهای دانش بنیان از قبیل این دو شرکت است.

دکتر یونس رنجبری رییس هیات مدیره شرکت  لقمان حکیم در این نشست اظهار کرد: تیم موجود در شرکت روحیه عملیاتی و اجرایی بالایی داشته و تمایل به همکاری و تعامل با جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی در قالب پروپوزالهای پژوهشی مشترک دارند.

مهندس محمد علی فخوری از اعضای هیات مدیره شرکت زیست پویش ایمن دارو نیز آمادگی تیم خود را برای انجام فعالیتهای مشترک پژوهشی اعلام نمود و اظهار کرد: با تمام توان سعی در انجام پروژه های محصول محور با جهاددانشگاهی دارد.

همچنین در این نشست مقرر شد در راستای همکاری و اقدام موثر در تولیدات مشترک مفید وبازارپسند، با همفکری و رایزنی های لازم نقشه راه ترسیم و عملیاتی شده و تفاهم نامه همکاری منعقد شود.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی زیست پویش ایمن دارو لقمان حکیم خاورمیانه


نظر شما :