امضای قرارداد مطالعات طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر

قرارداد مطالعات طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر با حضور محمدرضا قاسمی و علی منصفی‌راد رؤسای سازمان جهادکشاورزی و جهاددانشگاهی استان سمنان منعقد و به صورت رسمی، امضا شد.
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۱ کد : ۴۴۰۱۹ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، علی منصفی‌راد در آیین امضای رسمی قرارداد مطالعات طرح ملی" قطب دامپروری مهدیشهر" با اشاره به فازهای سه‌گانه پیش‌بینی شده در اجرای این طرح مهم ملی اظهار کرد: براساس تفاهمنامه منعقد شده، جهاددانشگاهی استان در انجام مطالعات سه فاز این طرح مشارکت دارد.
امضای قرارداد مطالعات طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر

وی از انجام مطالعات این طرح از سوی جهاددانشگاهی استان خبر داد و افزود: علاوه بر این ایجاد ایستگاه اصلاح گوسفند سنگسری نیز بر عهده جهاددانشگاهی استان است. ضمن اینکه جهاددانشگاهی استان در همین راستا پروژه احداث مرکز به‌نژاد دامی با تکیه بر دام سبک را نیز در حال اجرا دارد.

رییس جهاددانشگاهی سمنان از تهیه یک طرح فناورانه و تصویب آن از سوی جهاددانشگاهی خبر داد و گفت: این طرح در راستای تحقق شعار سال و توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و در قالب یک ایستگاه تخصصی عملیاتی می‌شود که در همین ارتباط این هفته نشستی بین رییس جهاددانشگاهی و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه برگزار و زمینه برای اجرای آن فراهم شده است.

منصفی‌راد با بیان این که راه‌اندازی این ایستگاه تخصصی می تواند به عنوان یک بازوی اجرایی به اجرایی شدن بهتر طرح ملی" قطب دامپروری مهدیشهر" کمک کند اضافه کرد: جهاددانشگاهی در سطح ملی و با اتکا به دو پژوهشگاه بزرگ رویان و ابن‌سینا از توانمندی بسیار بالایی در این بخش برخوردار است که انتقال دانش آن به استان می‌تواند به رشد و توسعه بیشتر استان نیز کمک کند.

وی از ارتباط و تعامل خوب بین وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهاددانشگاهی به عنوان یک فرصت مناسب برای اجرایی شدن طرح ملی"قطب دامپروری مهدیشهر" و ارتقا سطح همکاری های جهادکشاورزی و جهاددانشگاهی در استان یاد کرد و افزود: خوشبختانه راه اندازی ایستگاه اصلاح نژاد دام سنگسری و مرکز به‌نژاد دامی جهاددانشگاهی استان به عنوان یک طرح فناورانه به تایید جهاددانشگاهی کشور رسیده و بخشی از اعتبارات آن نیز تامین شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از خرید تجهیزات آزمایشگاه پایه جهاددانشگاهی در مرکز به‌نژاد دامی جهاددانشگاهی استان در شهرستان مهدیشهر خبر داد و عنوان کرد: تجهیزات متعددی با اعتباری افزون بر 13 میلیارد تومان خریداری شده است.

منصفی‌راد از تلاش سازمان متبوع خود برای راه اندازی این مرکز تا اواخر خرداد یا اوایل تیرماه امسال خبر داد و اظهارامیدواری کرد: با راه‌اندازی ایستگاه اصلاح نژاد دام سنگسری و مرکز به نژاد دامی، بسترهای لازم برای رشد و توسعه بیشتر صنعت دامپروری در استان سمنان و خصوصا شهرستان مهدیشهر فراهم شود.

این عضو کارگروه اشتغال استان با اشاره به ظرفیت های بالای جهاددانشگاهی در حوزه های علمی و پژوهشی گفت: علاوه بر این وجود مرکز ملی ژنتیک ایران در جهاددانشگاهی و بهره‌مندی آن از یک بانک غنی ژن در حوزه‌های زیستی، گیاهی و جانوری نیز می‌تواند، علاوه بر زمینه‌سازی برای همکاری‌های بیشتر بین جهادکشاورزی و جهاددانشگاهی استان به پیشبرد بهتر طرح ملی" قطب دامپروری مهدیشهر" نیز کمک کند.

به گزارش ایسنا، قرارداد مطالعات طرح ملی "قطب دامپروری مهدیشهر" با حضور محمدرضا قاسمی و علی منصفی‌راد رؤسای سازمان جهادکشاورزی و جهاددانشگاهی استان سمنان منعقد و به صورت رسمی، امضا شد.