وزیر آموزش و پرورش در بازدید از پژوهشگاه رویان تاکید کرد:

ضرورت برگزاری جشنواره‌ «رویانا» و «کاظمی» برای دانش آموزان و معلمان/همکاری جهاددانشگاهی با وزارت برای تبدیل پژوهشراها را به خانه‌های خلاق

دکتر یوسف نوری اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌هایی مانند «رویانا» برای دانش آموزان و «کاظمی» برای معلمان الزامی است و باید این اقدامات را انجام دهیم تا مردم در جریان این اتفاقات قرار بگیرند.
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۵ کد : ۴۳۷۶۲ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با همراهی دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و دکتر عبدالحسین شاهوردی رییس و جمعی از معاونین پژوهشگاه رویان، روز (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) از پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی بازدید کردند.
ضرورت برگزاری جشنواره‌ «رویانا» و «کاظمی» برای دانش آموزان و معلمان/همکاری جهاددانشگاهی با وزارت برای تبدیل پژوهشراها را به خانه‌های خلاق

وزیر آموزش و پرورش در بازدید از ساختمان سلول درمانی و پزشکی بازساختی این پژوهشگاه با دانش آموزان و دبیرانی که در مرکز آموزشی سلول‌های بنیادی برای آشنایی با سلول های بنیادی و اهمیت آن در دنیای امروز حضور داشتند، گفت و گو کرد.

دکتر یوسف نوری در جریان این بازدید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد کاظمی آشتیانی که از قله‌های علم فناوری و معلمی بود، اظهار کرد: اگر بخواهید کاری انجام دهید که مانا باشد باید از پیش از دبستان آغاز کنید. این بذر باید در دوران کودکی کاشته شود که بهترین جا و موثرترین جا قطعا آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که برگزاری جشنواره‌هایی مانند «رویانا» برای دانش آموزان و «کاظمی» برای معلمان الزامی است گفت: باید این اقدامات را انجام دهیم تا مردم در جریان این اتفاقات قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در سندتحول بنیادین آموزش و پرورش مکلف شده است موزه علم ایجاد کند. حدود ۲۳ میلیون دانش آموز نوآموز پیش از دبستانی و واجب التعلیم داریم. دانشگاه فرهنگیان حدود ۱۰۰ هزار دانشجو معلم دارد. پیشنهاد می‌کنم همانند «چهره‌های ماندگار» برنامه‌ای برای تجلیل از معلمان تدارک و از آنها تقدیر شود.

وزیر آموزش پرورش با بیان این که 680 پژوهش سرا داریم، گفت: قرار است همکارانم پژوهشسراها را به خانه‌های خلاق تبدیل کنند که پژوهشگاه رویان در یک همکاری مشترک با این وزارت می‌تواند بخشی از کار را برعهده بگیرد؛ اما باید این همکاری در قالب تفاهم نامه‌ای به صورت جدی و منظم پیگیری شود. به ویژه باید به مناطق کم برخوردار توجه بیشتری داشته باشیم. امید است مجموعه این اقدامات گام موثری برای حضور آموزش و پرورش در جامعه دانش‌بنیان باشد.

در رابطه با کنگره کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا با نام «وانا» که خردادماه در مشهد برگزار می شود، گفت: به دبیران و معلمان زیست و علوم و دانشجویان تربیت معلم تاکید می کنم در کنگره حضور پیدا کنند.