نماینده انزلی در مجلس:

بیشتر فعالیت‌های جهاددانشگاهی دانش‌بنیان است

نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر مبنای دانش‌بنیان است، گفت: فلسفه تشکیل جهاد دانشگاهی ایجاد پل ارتباط بین صنعت و دانشگاه بود و در حال حاضر نیز موفقیت‌هایی که جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف داشته؛ غیر قابل انکار ا
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۴ کد : ۴۳۴۲۷ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، احمد دنیامالی در حاشیه بازدید از مرکز علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی در بندرانزلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فلسفه تشکیل جهاد دانشگاهی بر مبنای این بود که یک پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه باشد و در حال حاضر نیز در بخش‌های مختلفی از جمله صنعت نفت همچنین حمل و نقل موفقیت‌هایی که جهاد دانشگاهی داشته، غیر قابل انکار است.
بیشتر فعالیت‌های جهاددانشگاهی دانش‌بنیان است

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر جهاد دانشگاهی توانسته کارهای برجسته‌ای به انجام برساند، افزود: بیشتر فعالیت‌های جهاددانشگاهی بر مبنای دانش بنیان است، با توجه به منویات مقام معظم رهبری و شعار سال در تاکیدی که بر دانش بنیان بودن اشتغال داشتند یکی از انتظاراتی که از جهاد دانشگاهی داریم حمایت از گروه‌های جوانی است که به دنبال مباحث دانش‌بنیان هستند و می‌توانند کارهای مشترک را به سرانجام برسانند.

نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر عمده کارهای پژوهشی و ارتباط بین حوزه های اجرایی و دانشگاه ها بیشتر در پایتخت رقم می‌خورد، گفت: به دنبال این هستیم تا این مسئله را در سطح شهرستان‌ها عینی‌تر و اجرایی‌تر کنیم.

وی یادآور شد: هرچقدر در حوزه شهری از جمله مسائل و مشکلات مربوط به تالاب انزلی، محیط زیست، گردشگری و... بتوانیم از ظرفیت مراکز آکادمیک همان منطقه استفاده کنیم علاوه بر اینکه هزینه‌های تمام شده پایین‌تر خواهد بود خروجی اساسی تر و اجرایی‌تر خواهد داشت.

دنیامالی خاطرنشان کرد: یکی از مباحث در مورد دانشگاه علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی و در حوزه‌های دیگر که بر مبنای دانش‌بنیان هستند تلاشمان این است خصوصا بخش کیفی موضوع بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و ما بتوانیم تولید محصول کنیم.

وی گفت: اعتقاد داریم با توجه به برنامه‌هایی که برای شهر انزلی در قالب چشم انداز ۲۰ ساله نوشته خواهد شد و در برش‌های پنج ساله مدیریتی و برنامه های اجرایی که برای شهر ترسیم می‌کنیم می‌توانیم از ظرفیت دانشگاه علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی نیز در این زمینه استفاده کنیم و این مسئله می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

نماینده انزلی دز مجلس با تاکید بر اینکه مطالعات نشان داده دانشگاه‌هایی که در حوزه اجرایی موفق شدند بنیان‌های دانشگاه بر مبنای فعالیت عملی و کار آزمایشگاهی بوده، عنوان کرد: مراکز علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی یکی از دانشگاه‌هایی هستند که از این فضا برخوردارند.

وی اضافه کرد: باید محافل علمی به کمک مراکز و دستگاه‌های اجرایی بیایند و از مراکز اجرایی نیز انتظار داریم در دستور کار خود حمایت از مراکز علمی را داشته باشند.