رییس جهاددانشگاهی قم:

تمام مردم در مرز سلامت و بیماری روانی حرکت می‌کنند

رییس جهاددانشگاهی قم گفت: تمام مردم در مرز سلامت و بیماری روانی حرکت می‌کنند.
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۸ کد : ۴۳۳۷۷ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی قم دکتر محمد حیدری در نشستی که به مناسبت روز مشاور که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، محمدابراهیم مداحی رئیس خانه روانشناسان کشور، حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم، حسین غریب سرپرست اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم، محمود مسگری عضو شورای اسلامی شهر قم، مصطفی ملایی عضو شورای اسلامی شهر قم و علیرضا طباطبایی رئیس خانه روانشناسان استان قم، با مشارکت مرکز خدمات مشاوره و روانشناسی جهاد دانشگاهی استان قم و خانه روانشناسان استان در سالن جلسات اداره‌کل امور اقتصاد و دارایی استان قم برگزار شد، با اشاره به این که بیمه‌های مکمل باید در موضوعات روانشناسی نیز وارد شوند، اظهار کرد: بخش عمده عدم سواد روانی در جامعه به کم‌کاری خود افراد فعال در این حوزه باز می‌گردد.
تمام مردم در مرز سلامت و بیماری روانی حرکت می‌کنند

وی با بیان این که ناهمگانی در مجموعه خدمات‌رسان یکی از دلایل سطح پایین سلامت روانی جامعه است، عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات این حوزه این است که هیچ موضوع قطعی وجود ندارد و اساسا علم روانشناسی تز و آنتی تز است.

رییس جهاددانشگاهی قم با اشاره به این که شبکه‌سازی می‌تواند در بحث درآمدی و اقتصادی روانشناسان نیز تاثیرگذار باشد، مطرح کرد: متاسفانه مرز میان سلامت و بیماری در موضوعات روانشناسی مشخص نیست.

وی با بیان این که جهاددانشگاهی با تشکیل مرکز شناسایی آسیب‌های اجتماعی توانسته در این حوزه وارد شود، اظهار کرد: خوشبختانه در این راستا نیز تاکنون تواسنته‌ایم با عقد تفاهم‌نامه‌های مختلف به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

حیدری با تاکید بر این که روانشناسی بحث مهم و ارزنده‌ای است، تصریح کرد: هم‌دلی و تلاش برای پرکردن خلاء موجود در عرصه سلامت روان جامعه می‌تواند، اتفاقات خوبی را در جامعه رقم بزند.

وی با بیان این که در مواردی خوب است که از الگوهای غربی استفاده کنیم، یادآور شد: مسوولان ارشد کشور باید به این نکته برسند که تمام مردم در مرز سلامت و بیماری روانی حرکت می‌کنند و باید نسبت به این موضوع حساسیت لازم را به خرج دهند.